loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 240 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

گذشته از تبلیغاتی که می کنید رفتار شما با مشتریان بیانگر وجهه سازمان شماست. بهترین تبلیغات دنیا نمی تواند کاستی های خدمت رسانی به مشتریان را جبران کند. نظراتی که از شرکت یا سازمان شما دهان به دهان می چرخد (تبلیغات دهان به دهان) تاثیرش بسیار بیشتر از بزرگترین و بهترین انواع تبلیغات است. بهترین راهی که می توانید از تاثیر منفی آن بکاهید و وجهه خوبی از سازمان خود به نمایش بگذارید رفتار محترمانه با مشتریان است. در این مقاله نکاتی را برای برخورد بهتر با مشتری در اختیار شما قرار می دهیم.

 

1- کار را برای مشتری ساده کنید.

 ظاهراً این روز ها یک مشتری بدون پرسیدن نمی تواند به هدف خود برسد. بسیار مهم است که شرایطی فراهم کنید که مشتری شما بتواند به سادگی و راحتی با بخش مورد نظر خود صحبت کند. بعضی مواقع باید مشتری شما برای رسیدن به مقصود خود باید چندین بار از بخشی به بخش دیگر برود تا بالاخره کارش انجام شود تا می توانید از این مراحل بکاهید و کاری کنید که مشتری شما سر درگم نشود.

 

2- افرادی که به کار مشتری رسیدگی می کنند محدود کنید.

وقتی با کسی در حال معامله هستید اگر او را به شخص دیگری برای انجام کارش ارجاع دهید کاری کاملاً غیر حرفه ای انجام داده اید. ( در حالیکه بعضی ها برای بزرگ نشان دادن کسب و کار خود این کار را به اشتباه انجام می دهند.)  به این ترتیب در او احساس مزاحم بودن را القا خواهید کرد و شخص تصور می کند با سازمان چندان معتبری کار نمی کند. به خاطر داشته باشید کسی که فرایند کار با مشتری را اغاز می کند باید تمام کننده آنهم باشد.

 

3- شماره تلفن ها را تفکیک کنید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که در وب سایت خود تعداد زیادی شماره تلفن قرار دهید که معلوم نیست آنسوی خط چه کسی پاسخگوست تازه وقتی که مشتری شماره  می گیرد متوجه می شود این شماره ای نیست که کارش را انجام می دهد و باید با بخش دیگری تماس بگیرد. شاید مشخص کردن و محدود کردن شماره تلفن برای شما کار سختی باشد ولی بسیار حیاتی است که مسیر ارتباطی مشتری را با کسی که کارش را انجام می دهد تا حد امکان کوتاه و ساده نمایید.

 

4- اشتباه خود را قبول کنید.

برای مشتری شما هیچ چیز مایوس کننده تر از این نیست که او را وادار کنید که قبول کند اشتباه می کرده است. اگر کار شما مشکلی دارد بسیار حیاتی است که آنرا اصلاح کنید و به اشتباه خود اعتراف نمایید. این کار سبب می شود مشتری شما هنگام کار با شما احساس خوبی داشته باشد و به این ترتیب شانس معامله یا کار بعدی با او را از دست نخواهید داد.

 

5- مرکز تلفن انسانی

اگر مرکز تلفن شما دارای یک سیستم پاسخگوی خودکار است سعی نکنید از آن برای راهنمایی مشتریان خود استفاده کنید چون به این روش مشتری خود را تحت تنش و فشار عصبی قرار داده اید. از افراد با حوصله و مودب برای اینکار استفاده کنید و به آنها بفهمانید که باید کاری کنند که مشتریان هنگام صحبت با آنها احساس خوبی داشته باشند. ارزش این احساس خوب از هر آمار و ارقامی بیشتر است.

M:A بازدید : 270 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

اگر در فکر آغاز کسب و کار خود هستیداحتمالا نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید؟ یا مردد هستید که آیا این کار را انجام دهم یا خیر. در این مقاله می خواهم شما را با تجربه خود در این زمینه آشنا کنم.

همچنین آنچه در این مقاله می خوانید تمام جزئیات کار را به شما نخواهد گفت چون هر پروژه ای فوت و فن خود را دارد. اما سعی دارم مراحل بنیادی برای به ثمر رساندن یک پروژه موفق را با شما در میان بگذارم.

 

آیا کارمندی هستید که از به خطر انداختن شغل خود می ترسید؟

من کسانی را دیده ام که در فکر راه انداختن کسب و کار  خود هستند ولی نمی دانند از کجا شروع کنند آنها از خطر کردن می ترسند. از اینکه درآمد ثابت خود را از دست بدهند می ترسند. من این دوره از زندگی را با زمانی که ما می خواهیم مستقل شویم و از خانواده خود جدا می شویم مقایسه می کنم. در این زمان دیگر پشتیبانی و پول والدین خبری نیست و باید خود مخارج خود را تامین می کردیم. این کار برای بعضی افراد ساده و برای بعضی سخت به نظر می رسید. طبیعی است کسانی که باور داشتند می توانند از پس هزینه های زندگی خود برآیند موفق تر بودند و کسانی که چنین باوری نداشتند مدت بیشتری به پدر و مادر خود وابسته بودند. ولی همین افراد هم بالاخره روزی احساس کردند که باید مستقل شوند و روی پای خود بایستند.

ولی فقط شما بودید که متوجه شدید و آن روز و آن لحظه را دریافتید زمانی که احساس استقلال بر ترس و دیگر احساسات شما غلبه کرد. نکته مهم در اینجا درک این موضوع است که فرایند استقلال شغلی هم چنین وضعیتی دارد شاید در ابتدا به اندازه درآمد ثابت کارمندی پول بدست نیاورید همانطور که وقتی از والدین مستقل می شوید و شروع به کار کردن می کنید ممکن است پول کافی بدست نیاورید تا تمام هزینه های شما را پوشش دهد. ولی کم کم وضعیت شما بهتر می شود لوازم زندگی مورد نیاز خود را به مرور تهیه می کنید پس اندازی هم خواهید داشت. این بهبود هنگامی که کسب و کار خود را راه می اندازید هم وجود دارد و هر چه بیشتر تلاش کنید بیشتر بدست می آورید. وقتی چنین تصمیمی می گیرید باید ریسک های خارجی و خود را بررسی کنید. یا به عبارت دیگر باید ضعف ها و نقاط قوت را مشخص کنید. همچنین باید برای کسب و کاری که قرار است شروع کنید یک برنامه و نقشه ترسیم کنید تا بدانید بهترین زمان برای اینکه شغل خود را رها کنید و وارد کسب و کار جدید شوید چه زمانی است. وقتی در شرایط بدی شغل خود را رها می کنید این فرایند بسیار ترسناک می شود و در حالی که احتمالا حداقل درآمد لازم را ندارید ممکن است همه رویاهای خود را برباد رفته ببینید و به سراغ کار دیگری بروید. بنابراین هیچگاه چنین کاری نکنید چون تجربه تلخی که به جا خواهد گذاشت سبب می شود دیگر حتی فکرش را هم نکنید که برای خود کسب و کاری راه بیندازید.

 

برای اینکه کسب و کار جدیدی راه بیندازم به چه نیاز دارم؟

به عنوان یک طراح گرافیک مستقل و به شهادت داستان موفقیت افراد برجسته و تجربه خودم برای راه اندازی یک کسب و کار جدید عوامل مختلفی وجود دارد ولی یکی از آنها بیش از دیگران موثر است و آن چیزی نیست جز اعتماد به نفس (باور داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید.) و وقتی می گویم باور داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید، شما می دانید که می توانید این کار را انجام دهید و برای آن هم دلایل مختلف دارید. بعضی ها ممکن است به این حرف ها اعتقاد نداشته باشند و از همینجا خواندن این مقاله را متوقف کنند. ولی حقیقت این است که اعتماد به نفس قسمتی از یک فرمول ساده برای موفقیت است. این فرمول ساده و بنیادی به این شکل است.

شما (کسی که باور دارد) + ایده برای ایجاد کسب و کار + نقشه و مسیر تعیین شده + منابع + مشتریان = کسب و کار

 

خوب شاید از خود بپرسید یک ایده شغلی خوب چگونه است؟

شما چیزی را طراحی کرده اید که مدتی روی آن کار کرده اید یا ممکن است در کاری متخصص باشید و می دانید که می توانید دانش خود را بفروشید خوب این شروع خوبی است. فرقی نمی کند که بخواهید خدمات یا محصول خود را بفروشید هر پروژه ای که می خواهد باشد اگر کاری را که در آن مهارت زیادی دارید انجام دهید با کمترین تلاش بیشترین نتیجه را بدست می آورید. آیا تاکنون پیش نیامده است که از کاری لذت برده باشید؟ آیا تاکنون کسی به شما نگفته کا این کار را از همه بهتر انجام می دهید؟ خوب این می تواند یک انتخاب خوب برای کسب و کار شما باشد. اگر کاری را بسیار خوب انجام می دهید در آن مهارت دارید و از انجام آن لذت می برید آنگاه در برابر رقبای آینده خود در این زمینه یک برتری بسیار بزرگ دارید. این فرمول فوق را به شکل زیر ساده می کند.

شما (کسی که باور دارد) + کار که در آن مهارت دارید و از انجامش لذت می برید + نقشه و مسیر کاری + منابع + مشتریان = کسب و کار!

پیشنهاد من به شما این است که لیستی از کارهایی را که انجام آنها لذت می برید تهیه کنید و مراقب باشید و مطمئن شوید واقعا در این کار مهارت دارید، نه اینکه تصور شما این باشد. همانطور که قبلا هم گفتم این را می توانید از تعریف صادقانه (و نه تعارف) دوستان، همکاران، همکلاسی ها، خانواده و مشتریان از کار خود دریابید.

 

کدام ایده بهترین ایده است؟

آیا ایده ای که غریزه به ما می گوید؟ نه این طور نیست. بله احتمالا جاهایی در راه اندازی کسب و کاری جدید استفاده از غریزه کمک می کند ولی هنگام انتخاب یک ایده خوب شغلی این کار به صلاح نیست. در انتخاب ایده و هدف باید به زمانی که برای راه اندازی و به ثمر رسیدن کسب و کار لازم است و منابع خود توجه داشته باشید آیا تا آن زمان می توانید روی پای خود بایستید. چه منابعی را اکنون در دست دارید و در آینده به چه منابعی احتیاج خواهید داشت. این منابع می تواند شامل:افراد، پول، لوازم و سخت افزار و ... باشد.

آنچه باید به آن توجه داشته باشید ضعف ها و قوت های شماست. مهم نیست چقدر هدف شما بزرگ باشد اگر یکی از ضعف های شما کم طاقتی است کل این فرایند برایتان نا امید کننده خواهد بود. بیشتر مردم هنگام تصمیم گیری به این عوامل توجه نمیکنند. اما توجه به عوامل شخصیتی بسیار مهم است چون نقش مهمی در کل فرایند دارند. در حقیقت با ارزیابی خود خطرات را ارزیابی می کنید.

برای تصمیم گیری ریسک های خارجی هم باید در نظر گرفته شوند: این بدان معنا نیست که چون کار بزرگ و پر هزینه ای دارید و از ماشین آلات گرانقیمت استفاده می کنید ریسک بالایی هم گریبان گیر شما خواهد شد بلکه هر کدام از آنها درجه از ریسک را بیان می کنند که با توجه به دانش شما نسبت به آن موضوع ریسکش هم می تواند قابل کنترل باشد.  مدیریت ریسک کاری است که باید به صورت مداوم صورت گیرد حتی زمانیکه کسب و کار شما پا گرفته و پخته شود.

بنابراین پس از اینکه لیستی از از اهداف درست کردید برای هر هدف هم باید لیستی از خطرات و تهدید ها درست کنید. (شما در آینده این لیست را برای تنظیم برنامه کاری خود لازم خواهید داشت.) ممکن است بخواهید ریسک ها را با ریسک های محیطی، عوامل فردی، ریسک های اقتصادی، ریسک های سیاسی، ریسک های بین المللی و مانند آن دسته بندی کنید. و باید در هر مورد با دقت خطرات را بررسی نمایید تا چالش های مقابل خود را دریابید و برای آنها راه و چاره ای بیابید.

M:A بازدید : 216 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

یکی از بحرانی ترین بخش های تهیه نقشه و برنامه هر کسب و کاری تحلیل و ارزیابی بازار است. این بدان معناست که قبل از تهیه برنامه کاری باید یک ارزیابی صحیح و اصولی از بازار انجام دهید. باید بدانید چه نوع اطلاعاتی درباره مشتریان احتمالی نیاز دارید.

هر برنامه کسب و کاری شامل ارزیابی هایی از بازار است. این یکی از اولین و مهمترین دلایل برای ساختن یک نقشه و برنامه کاری است. فرقی نمی کند که می خواهید یک کسب و کار جدید بنیان نهید یا کسب و کار موجود را بهینه سازی نمایید، باید ارزیابی خود از بازار را حداقل سالی یکبار تازه سازی نمایید و در آن بازنگری های لازم را انجام دهید. بازار تغییر می کند و همه کسب و کار ها نیاز دارند که به تغییرات بازار توجه داشته باشند.

بازاری که به آن نیاز دارید بازار احتمالی شماست و بازار واقعی که به شما خدمات بدهد نیست و این همان چیزی که مشتریان شما را محدود می کند. بازار هدف شما بسیار  وسیع تر از مشتریانی است که اکنون دارید. بلکه بازاری است که در آینده احتمالاً به آن دست پیدا خواهید کرد و ما در برنامه کاری سعی می کنیم علاوه بر نگه داشتن مشتریان فعلی روی این بخش از بازار هم کار کنیم.

به عنوان مثال، بازار یک سینمای محلی در شهر شما فقط شامل افرادی که به سینما می روند نیست بلکه شامل هر کسی که در آن شهر و نزدیکی ها زندگی می کند یا به آنجا سفر می کند می شود. و بازار یک شرکت ساختمانی شامل تمام خانه ها و مراکز تجاری در فاصله ای منطقی از آن شرکت است. بازار یک وب سایت که تعداد زیادی کتاب الکترونیک قابل دانلود کردن دارد شامل هر کسی است که به اینترنت متصل است. بازار کامپیوتر های شخصی شامل مصارف خانگی، اداری، مدارس، سازمان های دولتی و ... می شود.

هدف شما دست یابی به این بازار است این هدف برنامه کاری شماست و هر برنامه کاری با برنامه کسب و کار دیگر متفاوت است. بنابراین شما تا جاییکه می توانید باید درباره بازار هدف خود اطلاعات جمع کنید.

 

جمع آوری اطلاعات

منابع اطلاعاتی که به شما کمک میکند بازار هدف خود را ارزیابی نمایید برای هر برنامه کسب و کاری متفاوت از دیگری است. به عنوان مثال ممکن است شما احتیاج به اطلاعات محلی داشته باشید که می توانید آنرا از اتاق بازرگانی محلی خود دریافت نمایید. یا می توانید از آمار موجود در اینترنت در رابطه با کسب و کار خود استفاده کنید مثلاً می توانید به وب سایت اداره آمار مراجعه نمایید و قسمتی از اطلاعات خود را بدست آورید.

البته همه اطلاعات مورد نیاز شما در معرض دید عمومی قرار ندارند و ممکن است مجبور شوید به روش های علمی تاخمین بزنید. بیشتر مواقع باید از منابع مختلف برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. من حتی تحقیقات جالبی دیده ام که از روی دفترچه تلفن، کاتالوگ ها، مقالات آماری، اطلاعات مربوط به املاک و مستقلات و نقشه های تراکمی برای یک کسب و کار انجام شده است.

 

تکه تکه کنید.

همیشه سعی کنید بازار خود را به بخش های مفیدی تقسیم نمایید. من برای سالها در یک شرکت سازنده کامپیوتر کار می کردم این شرکت بازار هدف خود را به بخش هایی چون خانگی، دفتری، سازمان های بزرگ، آموزشگاه ها و دولتی تقسیم کرده بودند. تقسیم بازار به شرکت ما کمک می کرد روی هر بازار با توجه به نیاز آن خدمات بهتری ارائه دهیم، سیاست قیمت گذاری درستی انتخاب نماییم، تبلیغات هدفمند انجام دهیم و روند تصمیم گیری شرکت را با توجه به نیاز مشتری تعیین نماییم.

تقسیم بازار به بخش های درست کمک می کند مشتری های مشخصی را با خواسته های مشخص شناسایی نمایید و هدف گیری کنید. خانواده ها ممکن است کمک فوری و خدمات مستمر و قابل اعتماد نیاز داشته باشند در حالیکه دانشجویان ممکن است به خدمات شبانه نیاز داشته باشند. افراد متاهل روزنامه می خوانند ولی دانش آموزان به پوستر ها توجه می کنند و در کتاب فروشی ها قدم می زنند. شناخت بخش های مختلف بازار به شما کمک می کند هنگام ارائه کالا و خدمات به مشتریان تصمیم های زیرکانه بگیرید و کمترین نتیجه آن یک ارتباط موثر و مفید بین شما و مشتری است.

 

حجم بازار و سرعت رشد آن

شما مجبورید بازار خود را اندازه بگیرید و مشخص کنید. به عنوان مثال اگر مالکان خانه های محلی بازار هدف شما هستند، شما باید بتوانید آنها را بشمارید. باید بدانید در بازار هدف شما 500 نفر وجود دارد یا 200000 نفر یا 2 میلیون نفر و همینطور باید بتوانید تعیین کنید چه حجمی از این بازار سهم شما است.

وقتی صحبت از رشد بازار می شود و چیزی که باید به آن فکر کنید درصد تغییرات بازار در آینده است به عبارت دیگر باید توانایی های پیش بینی بازار را در خود تقویت کنید. آیا تعداد افرادی که در حال صاحب خانه شدن هستند در اطراف شما در حال افزایش است؟ این تعداد چقدر است؟ در سال چند نفر از کارگران بازنشسته می شوند و در آینده این تعداد چقدر خواهد بود؟ چند نفر در اطراف شما در رستوران غذا می خورند و این رفتار در آینده چقدر تغییر می کند؟ پیش بینی بازار با شمارش خرید های احتمالی در هر بخش بازار شروع می شود. سپس می توانید روی درصد تغییرات در سه تا پنج سال آینده پیش بینی بازار را انجام دهید.

 

روند بازار

شما باید بدانید در بازارتان چه می گذرد. آیا تا به حال به نمودار ها و الگوهای بازار توجه کرده اید و اگر این کار را کرده اید تاثیر آن در عملکرد شما چه بوده است؟ به عنوان مثال اگر فروشنده اتومبیل هستید باید بدانید که مردم برای خرید اتومبیل به قیمت بنزین توجه می کنند یا محیط زیست؟! یا اگر در کار فروش تلوزیون فعالیت می کنید اگر قیمت دی وی دی افزایش یابد در بازار شما چه تاثیری دارد؟ سوالاتی که برای هر کسب و کاری مطرح می کنید متفاوت است از دیگری است و این ها فقط مثال هستند. آنچه مهم است آگهی شما در حین تهیه برنامه و نقشه برای کسب و کار است.باید  از وضعیت بازار در حال حاضر و در آینده و رفتار بازار با تغییر شرایط آگاهی داشته باشید.

M:A بازدید : 235 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

حرفه ای ها مدیران و کارآفرینان معمولاً باید برنامه های پیچیده ای را اجرا کنند، تیم های مختلف که وظایف کاملا متفاوتی دارند رهبری کنند، و به اهداف بلند پروازانه ای دست یابند، و با تعهد زیاد سازمان را به سمت موفقیت رهبری نمایند. این افراد معمولا آنقدر درگیر شغل خود هستند که گاه احساس می کنند در زندگی فردی و خانوادگی خود فرد موفقی نیستند.

چرا این گونه است؟ دلیل این امر افزایش روز افزون سرعت کار نیست. افراد باهوش مانند شما می خواهند بهترین کار را انجام دهند. آنها به خود و تونایی های خود متکی هستند و با اعتماد به نفس بالا می خواهند به اهداف بزرگ دستیابند. حتی وقتی که هدفی دست نیافتنی به نظر می رسد خود را وادار می کنند برای رسیدن به آن تلاش کنند. بنابراین سعی می کنند کار های بیشتر و بیشتر و با سرعت بالاتری انجام دهند.

در نتیجه ناگهان خود را می یابند که با سرعت زیاد در حال حرکت هستند. مسابقه ای که مرتب و با سرعت زیاد برای رسیدن به خط پایان بعدی ادامه دارد و تمام تمرکز آنها را به خود معطوف می نماید و انرژی انها را تخلیه می نماید. این تلاش مداوم و بی وقفه سبب می شود که دستاورد ها و موفقیت ها نادیده و کمرنگ به نظر برسند.

و در نهایت باعث می شود این افراد که بسیار پر مشغله هستند خود را فردی موثر و کارا ندانند. آنها یکی از بیماری های دنیای مدرن را تحمل می کنند که من به آن فراموشی دستاوردها می گویم و فردی که دچار این سندروم می شود دستاورد ها و موفقیت های خود را نادیده می گیرد.

آیا شما دچار این بیماری شده اید؟ آنقدر روی بدست آوردن رویا ها تمرکز کرده اید که اکنون نمی توانید آنچه را بدست آورده اید به خاطر بیاورید. اگر چه ممکن است در اولویت های خود پیشرفت های مهم و اساسی داشته اید ولی فقط توجه خود را به آنچه باید انجام دهید و هنوز انجام نداده اید معطوف کرده اید.

اگر این حالت ها برای شما آشنا به نظر می رسند و فکر می کنید دچار سندروم فراموشی دستاورد ها شده اید ممکن است بخواهید در زندگی و کار خود کمی تعادل برقرار کنید.

 

3 تمرین ساده و بسیار موثر وجود دارد که با انجام روزانه آنها نتایج شگفت انگیزی بدست خواهید آورد.

1-  روز خود را با برنامه ریزی آغاز کنید

 15 دقیقه اول روز را با برنامه ریزی و اولویت بندی آغاز کنید. 45 دقیقه بعدی را برای بالاترین اولویت خود استفاده کنید. بالاترین اولویت همیشه بیشترین و بهترین بازدهی ممکن را نسبت به انرژی و زمانی که صرف آن می کنید خواهد داشت. توجه کنید که در یک ساعت اول کار خود چقدر کار انجام داده اید زمانیکه احتمالا صرف چک کردن ایمیل ور رفتن با محتویات میز لم دادن چک کردن تلفن های از دست رفته و... می شد حالا برای با ارزش ترین کار مورد استفاده قرار گرفته است.

 

2- تمرین مدیریت انرزی: هر 90 دقیقه به مغز خود 2 الی 3 دقیقه استراحت بدهید.

 این به مغز شما فرصت می دهد تا پس از یک فشار بالا در مدار طبیعی خود قرار گیرد و خود را برای یک دوره کاری پرمشغله آماده کند. کمی قدم بزنید. بروید بیرون و کمی هوای تازه به ریه های خود هدیه کنید، یا از پنجره به اطراف و آسمان نگاه کنید تا مغز خود را از همه چیز خالی کنید.

 

3- مرور روزانه

 پس از پایان یک روز کاری 5 دقیقه به خود فرصت دهید و ببینید چه کار هایی انجام داده اید. کار هایی را که انجام داده اید مرور کنید و آنها را لیست کنید آنگاه به لذتی که در شما ایجاد می کند توجه نمایید. در لیست خود به هر اولویتی که به خوبی انجام شده است یک امتیاز بدهید و در مقابل آن بنویسید یک برد کوچک یا می توانید بنویسید یک منفعت بزرگ. در ادامه کارهایی را که نتیجه خوبی برای شما به همراه داشته اند و کار هایی را که می توانستند بهتر انجام شوند را مشخص نمایید. در این لیست دقت کنید ببینید چگونه می توانید از کاری که انجام می دهید بیشترین بهره را ببرید. انگاه از برد های کوچک خود لذت ببرید و شاد باشید که در آینده می توانید این برد ها را به شیوه ای موثر تر ادامه دهید. این برد های کوچک می توانند به بردی بزرگ منتهی شوند. به خود یک نمره بیست برای کار هایی که به خوبی انجام داده اید بدهید. حال زمانی است که می خواهید با کوله باری از شادی و احساس رضایت وارد محیط خانواده شوید آیا نمی خواهید خانواده را در آن شریک نمایید. می توانید از آنها هم بخواهید برای خود چنین لیستی تهیه نمایند. شاید فکر کنید این کار ها احمقانه به نظر می رسند ولی آن را به عنوان یک سرگرمی که زمان زیادی هم از شما نمی گیرد امتحان نمایید. و ببینید که توجه ویژه به راهی که به موفقیت منتهی شده است چه احساس شگفت انگیزی در شما ایجاد خواهد کرد.

و اگر به خود فرصت دهید این تمرین روزانه شما را از گیر افتادن در مه فراموشی دستاورد ها نجات می دهد. توجه کنید که احساس رضایت شما اکنون چقدر متفاوت است چقدر احساس توانایی، اعتماد به نفس و میل به پیشرفت در شما تقویت شده است.

تبلیغات

تعداد صفحات : 15

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 68
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 284
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 480
  • باردید دیروز : 188
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,399
  • بازدید ماه : 1,399
  • بازدید سال : 77,257
  • بازدید کلی : 748,213
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز