loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 272 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

زمانيكه يك مهندس يا يك دانشمند براي خودش كسب و كاري راه مي اندازد نه تنها به خود بلكه به جامعه هم كمك بزرگي كرده است. افرادي كه هم تخصص دارند و هم كارآفرين هستند. در حقيقت همانند رحمي براي پرورش فنون جديد هستند. در حقيقت امروزه دانشمندان، متخصصان و مهندسان به اين روش در رشد و توسعه جامعه و البته خودشان شركت مي كنند. و هيچ طبقه اي از اجتماع مانند دانشمندان و مهندسان نمي توانند براي جامعه خود رفاه فراهم كنند.

خوب اگر شما هم در كار يا حرفه اي تخصص داريد و مي خواهيد حرفه اي جديد شروع كنيد بايد ابتدا آگاهي هاي خود را درباره كسب و كار جديد افزايش دهيد. در گذشته مهندسان با استخدام شدن در يك شركت بزرگ و معتبر و افزايش مهارت و تقويت تخصص خود مي توانستند براي خود امنيت شغلي ايجاد كنند اما امروزه امنيت شغلي فقط به رقابتي عمل كردن و اطمينان از اينكه عملكرد ما اثر مستقيم بر موفقيت سازمان دارد بستگي دارد. بايد بدانيم مشتري هاي واقعي ما كه هستند ما چه نياز يا مشكل آنها را مي توانيم رفع كنيم. و اعمال ما چگونه بر قسمت هاي ديگر سازمان تأثير مي گذارد.

اگر شما يك استاد دانشگاه باشيد دانش كسب و كار به شما كمك مي كند يك ارتباط كاري سازنده با صنعت يا توليد برقرار كنيد. اين ارتباط در تحقيقات و تجربيات شما مؤثر است و دانشجويي كه تربيت مي كنيد توانايي هاي بيشتري در محيط كار خواهد داشت. و موفق تر خواهد بود. و استاداني كه باصنعت ارتباط دارند توجيه بيشتري براي دريافت بودجه تحقيقاتي نزد سازمان هاي تأمين بودجه دارند.

مهندسيني كه معنا و مفهوم يك كسب و كار را مي فهمند قادرند افراد را به گونه اي اداره كنند كه در آمد بيشتري داشته باشند. و بايد بگويم كه دانش كسب و كار براي كسي كه مي خواهد يك سازمان را مديريت كند، توسعه دهد و منابع آن را تعيين و رشد دهد ضروري است.

تكنولوژي يا همان فناوري روز مي تواند هر سازماني را در مكاني ويژه قرار دهد اما در دنياي پر از رقابت امروز افرادي موفقند كه دانش تخصصي و مديريتي هر دو را با هم داشته باشند. به تجربه ثابت شده است كه مهندسين دانش مديريت و كسب و كار موفق را بسيار سريعتر و بهتر مي آموزند تا مديراني كه مي خواهند دانش و تخصصي را بياموزند كه در آن سررشته اي ندارند.

 

پول درآوردن را آغاز كنيد.

بيشتر كتاب ها و مقالاتي كه درباره آغاز يك كسب و كار جديد نوشته شده اند براساس مدل ريسك- سرمايه توصيه هايي ارائه مي دهند. در اين مدل شما يك فرصت را در يك بازار رو به رشد شناسايي كرده ايد و يك تيم باتجربه و مديران موفق استخدام مي كنيد و پول زيادي هم بدست مي آوريد. و درصدي از درآمد خود را براي سرعت بخشيدن به رشد كسب و كار خود خرج مي كنيد. اين روش مزايا و معايب خود را دارد ولي اين روش براي كسي كه مي خواهد كار جديدي را شروع كند بسيار گران است چون ممكن است تمام زندگي خود را به باد دهد و موفق نشود و طبق تحقيقات مهندسان با اين روش خيلي موفق نبوده اند. همچنين سرمايه گذاران هم از اين روش راضي نيستند.

 

مدل با ريسك پايين

مدلي كه درباره آن صحبت كرديم معمولاً به يك سرمايه گذار احتياج دارد و اغلب موارد نمي توان سرمايه گذاران را گول زد بنابراين ممكن است هيچگاه نتوانيد يك سرمايه گذار مناسب پيدا كنيد. بايد بگويم آنچه درباره شروع يك كار جديد مي شنويد معمولاً درباره شما كاربرد ندارد. توصيه من اين است كه مدلي به كار ببريد كه ريسك شروع به كار آن پايين باشد. در چنين مدلي شما فرصت داريد مهارت هاي مديريتي خود را تقويت كنيد و همزمان به توسعه كار كسب و كار خود بپردازيد و زمانيكه كه يك فرصت مناسب دست داد مي توانيد كسب و كار خود را توسعه دهيد.

اين دو مدل لزوماً ناقض يكديگر نيستند يا با هم ناسازگار نيستند روش بهينه اين است كه براي شروع به كار از روش كم ريسك استفاده كنيد. آنگاه زماني كه كسب و كار شما قدرت پيدا كرد مي توانيد با قدرت ريسك بيشتري عمل كنيد.

عقل سليم حكم مي كند كه با روش كم ريسك شروع كنيد. شما از كم شروع مي كنيد و پايه هاي كار خود را به صورت پايدار بنا مي كنيد و در عين حال اساس كار خود را مي آموزيد پس بايد قدمهاي اول را كوچك ولي پايدار برداشت در ابتدا ممكن است مشتريان شما خودتان دوستان و فاميل باشد در طول اين مدت مي توانيد كار خود را تجزيه و تحليل كنيد ببينيد مشتريان شما كه هستند و متوجه خواهيد شد كه با سرمايه گذاري در كدام قسمت پول بيشتري بدست خواهيد آورد. نتيجه اين كار عاقلانه پول خرج كردن است به خاطر داشته باشيد اگر پول كم آوريد يا بدهي سنگيني داشته باشيد كسب و كار شما نمي تواند پا بگيرد كم كم مي توانيد تيمي متشكل از افراد متخصص و كارا براي سازمان خود استخدام كنيد پس بايد براي رسيدن به اين مرحله به اندازه كافي پول در آوريد.

بايد خدمات يا محصولي را كه بهتر از هر كسي مي توانيد ارائه كنيد روانه بازار كنيد و به جاي اينكه به كميت توجه كنيد بايد توجه خود را به كيفيت كالا يا خدمات معطوف كنيد. و در اين ميان خود را روي جذب مشتري با قدرت هر چه تمام تر متمركز مي كنيد و زماني كه موفق شديد كالا يا خدمات خود را بفروشيد آنگاه كار شما براي افزايش فروش ساده تر مي شود. اكنون كه چند مشتري پيدا كرده ايد مي توانيد به آنها چنان خدمات دهيد كه هيچ كس نتواند آنها را از شما دور كند.

اگر به اين صورت عمل كنيد پايه كار خود را چنان ريخته ايد كه در آينده به مشتريان به صورت ويژه توجه خواهيد كرد يا به عبارت ديگر به جاي اينكه به مشتريان خود يك ديد كلي داشته باشيد نسبت به تك تك آنها آگاهي بيشتري پيدا خواهيد كرد. اين الگو يا مدل شروع با ريسك كم به اين معنا نيست كه كسب و كار شما هميشه كوچك مي ماند بلكه به اين معناست كه در ادامه فرايندي كه صحبت آن شد مشتري ها چند برابر مي شوند و در نتيجه كسب و كار شما هم بزرگ و بزرگ تر خواهد شد شما با درايت به سمت هدف گام برمي داريد و از منابعي كه در اختيار داريد به بهترين شكل استفاده مي كنيد و در هر مرحله يك كسب و كار موفق و پر سود را پايه گذاري مي كنيد.

سازماني كه به اين شكل بنا مي شود انعطاف پذير، بدون تشريفات و آرمان گراست. تا اينكه فقط روي يك حرف يا ايده اي تجربه نشده تأكيد داشته باشد. شما شانس بيشتري براي انجام كاري كه احساس مي كنيد درست است داريد. شما فرصت بيشتري داريد تا در بناي سازمان خود بيشترين نقش را داشته باشيد و در عين حال هدف نهايي خود را كنترل كنيد.

براي شروع يك كسب و كار جديد ابتدا بايد قوانين خود را به كار گيريد سپس بايد به تدريج اطلاعات خود را درباره قوانين ريسك-سرمايه افزايش دهيد و همزمان در كسب و كار خود تجربه كنيد و قوانين خود را اصلاح كنيد.

M:A بازدید : 230 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

اگر از آن دسته افرادي هستيد كه از جملات پر معنا و زيبا براي ايجاد انگيزه حرفه اي استفاده مي كنيد يا بدنبال سخناني هستيد كه براي شما الهام بخش باشد پس توصيه مي كنم اين جملات را كه براي شما خوانندگان عزيز ياد بگير دات كام جمع آوري و ترجمه شده است ملاحظه كنيد و از آن لذت ببريد. نكته اي كه درباره اين جملات لازم به ذكر است اين است كه در جمع آوري آين سخنان بيش از اينكه به فردي كه آنرا گفته است توجه شود به محتواي آن توجه شده است.

«خوش بيني دائمي چند برابر كننده نيروست» - كالين پاول

«خوش بيني بنياد و شالوده شجاعت است» - نيكلاس پاتلر

«گروهي از مردم نيمه پر ليوان لذت مي برند و گروه ديگر حسرت نيمه خالي آنرا مي خورند. حقيقت اين است كه ليواني با مقدار مشخصي آب موجود است و از آن به بعد همه چيز به شما بستگي دارد.» - دكتر جميز اس ولوكو

« افراد خوش بين وجود دارند و در مقابل افراد بدبين هم وجود دارند. انتخاب با شماست خوش بين باشيد يا بد بين.» - هاروي مك كي

«سختي هاي زندگي به من آموخت كه دلسرد شدن خيلي دشوار نيست. اما سخت كار كردن و خوش بين بودن سبب مي شود اعتماد و عزت نفس خود را باز يابيد.» - لوكيل بال

«ما ملت قوي، درشت اندام و كاميابي هستيم. خوشبيني ماهيت موفقيت ماست. و خلاقيت ما را پيش مي راند و روح كار آفريني ما را قدرت مي بخشد. اين همان چيزي است كه سبب مي شود روي آينده سرمايه گذاري كنيم و براي خود اهداف بزرگ و جاه طلبانه داشته باشيم.» - بيل فرينست

«من از نظر خودم انسان خوش بيني هستم و به نظر نمي رسد هيچ چيز ديگري اينقدر بدردم بخورد.» - وينستون چرچيل

«اگر چه نمي توانيم هر چه را كه براي ما رخ مي دهد كنترل كنيم، ولي مي توانيم آنچه را در درون ما اتفاق مي افتد كنترل كنيم.» - بنجامين فرانكلين

«يك فرد خوش بين در بلا و بدبختي فرصت ها را مي بيند، و يك فرد بد بين در فرصت هاي طلايي بدبختي ها را مي بيند.» - وينستون چرچيل

«اگر فكر مي كنيد كاري را مي توانيد انجام دهيد يا فكر مي كنيد نمي توانيد آن را انجام دهيد حق با شماست.» - هنري فورد

«در بين همه چيز هايي كه قدرت زيادي دارند فقط تعداد كمي از ديد مثبت قدرتمند تر است. يك لبخند يك دنيا خوش بيني و اميد. يك «تو مي تواني» درست وقتي كه همه چيز به هم ريخته است.» - ريچارد ام دِوُس

«براي اينكه مشكل را حل كنيد بايد باور داشته باشيد حل مشكل امكان پذير است. وقايع شگفت آور براي افرادي كه باور عميق دارند رخ مي دهد. بنابراين اگر باور داشته باشيد كه راه حل را پيدا مي كنيد آن را پيدا خواهيد كرد.» - نورمن وينسنت

«خوش بيني ايماني است كه منجر به كاميابي مي شود. هيچ چيز بدون اميد و اعتماد به نفس انجام نمي شود.» - هلن كلر

«هيچ انسان بدبيني تا كنون اسرار كهكشان ها را كشف نكرده است يا به سمت سرزمين هاي كشف نشده دريانوردي نكرده است، يا دنيايي جديد و روحاني در مقابل چشمان ديگران نگشوده است.» - هلن كلر

M:A بازدید : 197 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

افراد زيادي كه صاحب كسب و كار هستند تلفن را براي حرفه خود ضروري مي دانند چون از اين طريق مي توانند يك مشتري احتمالي را جذب كنند و همينطور آن را از دست بدهند. بعضي ها از تلفن استفاده مي كنند تا يك شبكه قوي بين خود و مشتريان بسازند و بعضي ها چنان از آن غافلند كه گويي فكر مي كنند اگر به تلفن دست بزنند آنها را برق خواهد گرفت. علت آن هم ترس از شنيدن كلمه «نه» است. بنابراين تعداد افرادي كه جرات برداشتن تلفن و ارتباط با مشتريان را دارند زياد نيست. ولي آنها كه اين شجاعت را دارند و ممكن است چند جواب نه يا مزاحم نشويد كوتاه مدت را تحمل كنند در عوض پاداش طولاني مدتي خواهند گرفت و آن فروش محصول است.

اگر با دقت به آنچه در هنگام مصاحبه تلفني رخ مي دهد توجه كنيد و با تاكتيك مناسب عمل كنيد از هر پاسح منفي كه از تلفن دريافت مي كنيد مي توانيد بر تجربيات خود بيفزاييد.

به جاي اينكه بايستيد و از تلفن بعدي منصرف شويد، خواهيد آموخت كه چه چيزي را نگوييد و چه موقع زنگ نزنيد. و كليد موفقيت شما هم اين است كه بدانيد چه بگوييد و چه موقع بگوييد. با هر پاسح منفي احتياج به زمان كمي خواهيد داشت تا وضعيت را بررسي كنيد و از آن در جهت منافع خود سود ببريد.  ولي ممكن است مشتري پرسود و فرصت هاي زياد با تلفن بعدي بدست آوريد.

پس از مدتي مهارت هاي شما افزايش پيدا خواهد كرد و تعداد پاسح هاي منفي هم كه مي شنويد كمتر خواهد شد. ما هم براي كمك به شما در اين مقاله از «ياد بگير دات كام» نكات و ريزه كاري هاي يك ارتباط تلفني موفق را جمع آوري كرده ايم تا در زمان و هزينه شما صرفه جويي شود پس قبل از تلفن زدن حتماً اين نكات را بخوانيد.

1- مانند يك حرفه اي احوال پرسي كنيد. فقط نگوييد سلام و بلافاصله شروع به صحبت درباره محصول يا خدمات خود نكنيد بلكه به طرف مقابل فرصت دهيد در بحث شما مشاركت كند. اگر يك احوال پرسي خيلي رسمي كنيد به خطا رفته ايد. مي توانيد با يك صبح بخير يا عصر بخير شروع كنيد و اگر نام كسي را كه به او زنگ مي زنيد مي دانيد حتماً او را به اسم صدا كنيد. متفاوت باشيد. حرفه اي رفتار كنيد.

2- خود و سازمان خود را معرفي كنيد. مثلاً بگوييد اسم من علي است و در قسمت بازاريابي وب سايت آموزشي ياد بگير دات كام فعاليت مي كنم. و مثلاً مي توانيد اضافه كنيد: «تخصص ما كمك به شما براي بهبود وضعيت فروشتان است.»

هنوز زود است كه اطلاعات تخصصي بدهيد و نام محصولات و خدمات خود را ذكر كنيد. خوب حالا بايد كمي مكث كنيد و به طرف مقابل فرصت دهيد اگر به خدمات شما علاقه مند است كنجكاويش تحريك شود و از شما سؤالاتي كند. در غير اين صورت ممكن است پاسخي كه مي شنويد اين باشد: «نه ممنونم ما اين جنس را قبلاً خريده ايم.» و در نهايت تلفن را قطع كند. براي اينكه شانس فروش خود را بالا ببريد ابتدا اطلاعات عمومي درباره كالاي خود بدهيد به اين روش نه تنها كنجكاوي طرف مقابل را تحريك كرده ايد بلكه مدت بيشتري طرف را روي خط نگه داشته ايد و شانس فروش بيشتري خواهيد داشت. در اين ميان سعي كنيد حداقل يكي از برتري هاي كالا يا خدمات خود را ذكر كنيد.

3- قدرداني كنيد. هميشه بايد از مشتري احتمالي خود به خاطر اينكه دقايقي از وقت خود را در اختيار شما قرار داده است سپاسگزاري كنيد. به اين طريق اين احساس را در مشتري خود القا مي كنيد كه نمي خواهيد ثانيه اي از وقت او را هدر دهيد. و به جاي اينكه بگوييد: «من فقط چند لحظه با شما كار دارم يا وقتتان را مي گيرم» مي توانيد بگوييد: «ممنون كه با من صحبت مي كنيد. من فقط چند لحظه اي از وقت ارزشمند شما را مي گيرم.»

4- هدف خود را از تلفن زدن بگوييد. بهتر است منظور خود را با يك سؤال بيان كنيد. مثلاً مي توانيد بگوييد: «اگر من راهي را براي افزايش فروش شما ارائه دهم كه هزينه كمي دارد آيا مايل به شنيدن آن هستيد؟»

سؤالاتي از اين قبيل شانس زيادي به گرفتن پاسخ «بله» دارند. در اين لحظه شما فرصت فروش يا گذاشتن يك قرار ملاقات را پيدا خواهيد كرد. از آنها اجازه بگيريد كه برايشان اطلاعات بيشتري فراهم كنيد. فراموش نكنيد هنوز وقت فروش محصول يا خدمات نيست بلكه زمان ارائه مزايايي است كه كالا يا خدمات شما به مشتري احتمالي ارائه مي دهد.

5- يك قرار ملاقات بگذاريد. از طرف مقابل بخواهيد در صورت امكان براي شما يك وقت ملاقات تعيين كند. حتي اين قرار ملاقات مي تواند به صورت تله كنفرانس اينترنتي باشد. اگر طرف شما با قرار ملاقات موافقت كند باز هم شانس شما بيشتر خواهد شد.

6- اگر مرحله بعدي يك ملاقات حضوري است سؤالات مناسب با تاكتيك خود بپرسيد. براي گذاشتن قرار ملاقات بايد 2 زمان متفاوت به او پيشنهاد كنيد مثلاً بگوييد: «من امروز ساعت 4 بعد از ظهر يا فردا ساعت 9 صبح مي توانم در خدمت شما باشم. تا اطلاعات بيشتري در اختيار شما قرار دهم.» يا مي توانيد بگوييد: «ساعت 9 صبح فردا با برنامه شما جور در مي آيد؟» نبايد بگوييد: «چه موقع مي توانم شما را ببينم؟» وقتي كه زمان خالي خود را تعيين مي كنيد نشان مي دهيد يك بازارياب فعال و موفق هستيد. امتحان كنيد خواهيد ديد كه چقدر مؤثر است.

7- براي زماني كه اكنون و در آينده به شما داده شده است سپاسگزاري كنيد. زمان، تاريخ و محل ملاقات را دوباره تأييد كنيد و اگر سؤالاتي داريد همانجا بپرسيد. و به طرف مقابل بگوييد براي اينكه از وقت ملاقات خود حداكثر استفاده را ببريد چه كارهايي خواهيد كرد. شماره تماس خود را به اين صورت بدهيد: «اگر براي كنفرانس مشتركمان چيزي به نظرتان رسيد كه خواستيد به من خبر دهيد با اين شماره  ***********  تماس بگيريد.»

خوب با بكار بستن اين ترفند ها مي تواند موقعيت هاي پنهان را شكار كنيد و اميدوار باشيد سود مناسبي از بازار يابي تلفني بدست خواهيد آورد.

M:A بازدید : 340 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

آنچه در اين مقاله مي بينيد حاصل تجربيات «جان اوشر» است او صدها كالا را بهينه سازي يا ابداع كرده است يكي از اين محصولات يك مسواك برقي است كه تبديل به پرفروش ترين مسواك آمريكايي شد و آنهم فقط در طول 15 ماه. كسانيكه با دنياي كسب و كار آشنا هستند به خوبي مي دانند كه اين يك شاهكار است. او همچنين چندين كمپاني موفق را تاسيس كرده است. يكي از اين كمپاني ها Cap Toys است كه توانست به فروش 125 ميليون دلار در سال دست پيدا كند و سپس آن را به كمپاني «Hasbro» فروخت. اما يكي از بزرگترين كارهاي او كه كمك بزرگي به دنياي كسب و كار كرد اين بود كه شروع به تهيه ليستي از اشتباهات كرد كه نبايد در شروع يك كسب و كار جديد آن ها را مرتكب شد. اين ليست حاصل تجربيات سالها ابداع و تاسيس كارهاي جديد است.

جان 57 ساله مي گويد: «بعد از اينكه شركت خود را به «Hasbro» فروختم ليستي از همه اشتباهات خود تهيه كردم. اشتباهاتي كه مي ديدم ديگر كارآفرين ها هم مرتكب مي شوند كارآفرين سريالي ما ادامه مي دهد: «من مي خواستم سازماني تاسيس كنم و در بدو كار هيچ كدام از اين اشتباهات را مرتكب نشوم و مي خواستم بدانم به اين روش مي توانم يك سازمان ايده آل ايجاد كنم. او يك ليست غير رسمي شامل 16 اشتباه تهيه كرد و سپس نهايتاً آن را به 17 تا رساند و حاصل تجربيات وي تاكنون در تحقيقات تجاري دانشگاه هاروارد مورد استفاده قرار گرفته است. و اين ليست در رسانه ها و سخنراني هايي كه مخاطب آنها تجار و بازرگانان هستند مورد استفاده قرار گرفته است. او در سال 1999 اين ليست را براي توليد مسواك برقي معروف خود به كار گرفت اين كالا در سال 2001 ميلادي وارد بازار شد و تبديل به پرفروش ترين مسواك شد و در نهايت اين كمپاني را به قيمت 475 ميليون دلار فروخت.

او مي گويد: «من انتظار نداشتم اين ليست واقعاً كار كند و شايد هم ديگر چنين موفقيتي تكرار نشود اما ما به اين روش يك كسب و كار بي عيب و نقص را از شروع كار تا فروش آن ايجاد كرديم.»

اوشر همچنين يك ظرف شور برقي توليد كرد و آن را به شركت «Procter & Gamble» (همان شركتي كه كمپاني مسواك برقي را خريده بود،) فروخت. جان اوشر همچنان در حال توليد كسب و كارها و محصولات جديد است و در اين مسير به تحقيقات خود ادامه مي دهد. و مي خواهد از تجربيات جديدش چيزهاي جديدي ياد بگيرد. اين مقاله هديه ياد بگير دات كام به همه افرادي است كه مي خواهند كسب و كاري جديد را آغاز كنند و راهي به سوي موفقيت بيش گيرند.

در خلال اشتباهاتي كه اوشر ذكر مي كند به كارآفرين ها مي گويد كه آنها كه هستند و براي رسيدن به بالاترين سطح از تكامل چه كارهايي بايد انجام دهند.

 

اشتباهاتي كه همه مرتكب مي شوند

اشتباه اول: بيشتر افراد معمولاً به اندازه كافي براي تحقيقات روي طرح و ايده خود وقت صرف نمي كنند تا ببينند واقعاً ارزش آن را دارد يا نه و به همين دليل شكست مي خورند اين معمولاً مهمترين اشتباه همه است. به اعتقاد اوشر 9 نفر از هر 10 كارآفرين به خاطر اينكه طرح و ايده آنها ارزشي را كه تصور مي كردند نداشته است  شكست مي خورند. گاهي افراد آنقدر شور و شوق به انجام كار جديد دارند كه از تجزيه و تحليل آن غافل مي شوند. و همين باعث شكست آنها مي شود آنها ممكن است بسيار با استعداد و لايق باشند و هر كاري كه از دستشان بر مي آيد انجام دهند ولي به نتيجه مناسبي دست پيدا نمي كنند چون قدم اول را مشكل دار برداشته اند. يعني ايده با ارزشي انتخاب نكرده اند.

اشتباه دوم: تخمين نادرست از بازار، تعداد مشتريان احتمالي، زمان بندي و قسمتي از بازار كه نصيب آنها خواهد شد. بيشتر افراد كارآفرين آنقدر درباره طرح ها و كارهاي جديد خود هيجان زده هستند كه توجه نمي كنند و چند نفر مشتري واقعي آنها خواهند بود. آنها مي گويند اگر كل بازار 50 ميليون مصرف كننده داشته باشد و فقط 2 درصد از بازار مشتري ما باشند آنگاه 1 ميليون مشتري خواهيم داشت حال آنكه 2 درصد از بازار رقم بسيار بالايي است و بيشتر كسب و كارها زير 1 درصد مشتري دارند.

اشتباه سوم: كم تخمين زدن سرمايه و زمان مورد نياز. آنها سرمايه مورد نياز را براساس اشتباه اول تخمين مي زنند. افراد در ابتداي كار براي محيط اداري، مبلمان، كامپيوترها و استخدام يك مدير فروش و ... پول زياد خرج مي كنند. به عبارت كارهايي انجام مي دند كه هزينه بر و هزينه ساز است و به اميد اينكه فورش بالايي داشته باشند.

همه اين هزينه ها به اميد حجم بالاي فروش در مدتي كم انجام مي شود. آنها فكر مي كنند خيلي زود سود بالايي نصيبشان مي شود ولي در عمل چنين اتفاقي نيمي افتد و ناگهان متوجه مي شوند همه سرمايه خود را خرج كرده اند و پولي براي ادامه كار ندارند. و در اين زمان هزينه هاي پيش بيني نشده هم وجود دارند بنابراين هميشه سرمايه اي بيش از آنچه در ابتدا به نظر مي رسد نياز است حتي اگر صرفه جويي هاي لازم انجام شود.

اشتباه چهارم: تخمين اشتباه در حجم فروش و زمانبندي. آنها تخمين درستي از بازار و تعداد مشتريان ندارند بنابراين براي اين قسمت از كسب و كار خود پروژه هاي زياد اجرا مي كنند. آنها مي گويند 200 ميليون خانه وجود دارد و كافيست به X تعداد از آنها جنس خود را بفروشم. اما چون در زمان محدودي كه در نظر گرفته بودند به ميزان فروش مورد نظر خود نمي رسند شكست مي خورند و هيچگاه فرصت پيدا نمي كنند حجم فروش كافي داشته باشند.

اشتباه پنجم: سرمايه پروژه اي را بسيار كم تخمين مي زنند. براي اجراي هر پروژه از طراحي تا توليد كالا هميشه به سرمايه اي بيش از آنچه تصور مي كنيد نياز است. همچنين دلايل ناشناخته اي وجود دارند كه هزينه اجراي يك پروژه را بالا مي برند. بنابراين هنگام اجرا پروژه شما با كمبود منابع روبرو مي شود و پروژه كند و محدود مي گردد.

اشتباه ششم: افراد زيادي استخدام مي كنند و براي دفتر، مبلمان و تجهيزات اداري هزينه زيادي مي كنند. اكنون شما فروش كم و هزينه هاي زيادي داريد. اين مشخصه سازمان هايي است كه هر روز شكست مي خورند و نمونه هاي زيادي از آنها را مي توانيد ببينيد. همه اينها از اشتباه اول ناشي مي شود: شكست بدليل عدم تحقيق كافي درباره ارزش طرح و فرصتي كه مي خواهيد روي آن سرمايه گذري كنيد.

تبلیغات

تعداد صفحات : 15

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 74
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 338
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 747
  • باردید دیروز : 188
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,666
  • بازدید ماه : 1,666
  • بازدید سال : 77,524
  • بازدید کلی : 748,480
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز