loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 172 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

من متوجه شدم که یکی از صفات یک رهبر و مدیر که کمتر به آن توجه می شود و البته مهم هم هست شجاعت و رغبت به انجام کار های غیر متعارف است.

 آبراهام لینکلن یکی از بزرگترین رهبران تاریخ بود که در دوران رهبریش دائماً با دشمنان و مشکلات بزرگی درگیر بود و شاید یکی از غیر متعارف ترین رهبران تا آن زمان بود. ابراهام لینکلن همیشه از طرف جامعه شناسان سراسر دنیا به عنوان بزرگترین رئیس جمهور امریکا شناخته شده است.

چون او دیدگاه هایی متفاوت با دیگر صاحب منصبان دولتی داشت همیشه با آنها روبرو می شد. معروف است که او در یک اقدام غیر متعارف مقابل رئیس جمهور وقت ایالات متحده جیمز کا پولک ایستاد و درباره جنگ مکزیک ادعا کرد که این جنگی ناعادلانه است.

آبراهام لینکلن در چندین انتخابات رای کافی بدست نیاورد ولی در نهایت به عنوان رئیس جمهور آمریکا با کمترین رای برنده انتخابات شد که بسیاری او را به این دلیل مسخره می کردند و همچنین بسیاری از روزنامه ها علیه او نقد های تند و نا جوانمردانه ای می نوشتند. دموکرات ها از لینکلن دل خوشی نداشتند ولی در میان جمهوری خواهان هم کم نبودند کسانی که در مقابل او ایستاده بودند از آن جمله می توان به جمهوری خواهانی اشاره کرد که در مراحل اولیه انتخابات در برابر او شکست خورده بودند.

بله چون او از انجام کار های غیر متعارف ترسی نداشت. پافشاری بر اصول وجدانی، تحمل مشکلاتی چون در افتادن با یک باور غلط عمومی و از دست دادن دوستان، منجر به این شد که اکنون او را به عنوان فردی می شناسند که دنیا را نجات داد و بردگان را آزاد کرد. امروز ما کچا بودیم اگر او طبق روال و عرف جامعه حرکت می کرد؟

این شجاعت که در برابر اکثریت بایستد و از حقوق اقلیتی دفاع کند، چنین ویژگی های رهبری نه فقط برای یک رئیس جمهور چنین موفقیت هایی به همراه داشته است بلکه برای یک مدیر، کارآفرین و یک سرپرست نیز لازم است.

اگر می خواهید مدیری بزرگ باشید باید از عمل کردن خلاف یک عرف نادرست نترسید. اگر جلوی هرینه های اضافی را که اکنون کسی به آن اهمیت نمی دهد نگیرید بد ها دود آن به چشم همه خواهد رفت.  اگر راندمان کاری را بالا نبرید مدیر موفقی نخواهد بود و اگر به راندمان کاری اهمیت می دهید باید با افراد تنبل درگیر شوید. اگر از کارگری که صدمه دیده دلجویی نکنید در بین افراد زیر دست اعتبار و احترام خود را از دست خواهید داد و در این میان ممکن است برای جبران خسارت این کارگر مجبور شوید در برابر مدیران بالا دست خود بایستید و با آنها مخالفت کنید که کار ساده ای نیست. گاه ممکن است با اطرافیان خود درگیر شوید چون نمی توانید خواسته های نا معقول آنها را برآورده نمایید با کستنی روبر شوید که حامی شما بوده اند و ممکن است حمایت آنها را از دست بدهید ولی یک مدیر بزرگ باید این توانایی ها را داشته باشد.

 به هر حال رهبری در هر موقعیتی که باشد گاه اعمال غیر متعارفی را می طلبد که کار ساده ای نیستند ولی لازم هستند.

M:A بازدید : 176 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

بهترین استفاده را از مشتری موجود ببرید

 

1- قدر مشتری خود را بدانید.

 آسانترین کار این است که کالا و خدمات خود را به مشتریان فعلی بفروشید. با حفظ مشتریان خود و توجه ویژه داشتن به آنها می توانید کسب و کار خود را سریعتر رونق بخشید.  برای اینکه خود را به این کار ترغیب کنید کافی است ارزش کل عمر مشتری را محاسبه کنید ببینید او در کل مدتی که می تواند مشتری شما باشد می تواند چقدر خرید کند آنگاه دیگر به این مشتری با احترام بیشتری برخورد خواهید کرد و بیشتر سعی می کنید او را برای خود حفظ نمایید. شاید کمی طمع کارانه به نظر برسد ولی قبول کنید که مجبورید مشتریان خوب خود را انتخاب کنید و به آنها خدمات ویژه ای بدهید. بخاطر داشته باشید 50 درصد از درآمد شما بوسیله 5 درصد از مشتریان تامین می شود.

 

2- از رضایت مشتری اطمینان حاصل نمایید.

 این یکی از ابزار هایی است که امروزه از آن صحبت زیادی می شود ولی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر فروشندگان یا تامین کنندگان حتی کمی وقت صرف نمی کنند تا تایید مشتری را بخاطر ارزشی که دریافت کرده است بگیرند. این یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای توسعه هر کسب و کاری است. کلید موفقیت کسب و کار شما این است که تفکر خود را درباره رضایت مشتری عوض کنید. بجای اینکه به آن به چشم یک فعالیت نگاه کنید باید آنرا در انتهای هر پروژه انجام دهید. آنرا به عنوان ابزار توسعه ای نگاه کنید که به کمک آن می توانید برای خود ارزش و اعتبار فراهم کنید. از رضایت مشتری اطمینان حاصل کنید به خصوص مشتری با ارزش! هر بار که یک مشتری را مشعوف می کنید او را به خرید مجدد از خود ترغیب کرده اید.

 

3-کالا ها و خدمات خود را گسترش دهید.

 شما می توانید به کمک مشتریان موجود کسب و کار های جدیدی را آغاز کنید. از روابط و اطلاعاتی که از مشتریان خود بدست می آورید می توانید برای کشف فرصت های جدید استفاده کنید. هنگامی که با یکی از مشتریان خود صحبت می کنید ممکن است یک فرصت را شناسایی کنید. آنگاه می توانید به مشتری خود با این دید که باید به او کمک کنید نگاه کنید کاری کنید که او شما را راه حل خود ببیند. البته باید صادقانه عمل کنید و واقعا راه حل مشکل او باشید نه اینکه اینطور وانمود کنید. دانش آموزی باشید که می خواهد از شنیدن بیاموزد و به مشتریان گوش فرا دهید. به احساسات آنها گوش دهید درد آنها را حس کنید تمایلات آنها را کشف کنید. می توانید از کارشناسانی استفاده کنید که برای مشتریان شما فرصت های جدید و نیاز هایشان را کشف کنند. این یکی از با ارزش ترین کار هایی است که می توانید انجام دهید.

 

4- ارتباط قوی ایجاد کنید.

 برقراری رابطه با مشتری یکی از با ارزش ترین و مهمترین وظایف شماست. این شامل فرصت ها و سود هایی است که برای هر دو طرف دارد. آماده باشید تا این فرصت ها را کشف کنید. آماده باشید تا به عنوان حلال مشکل عمل کنید. آماده شنیدن پیشنهادی از سوی مشتری باشید ممکن است این به کالای جدید ختم شود یا ممکن است منجر به یک نوع آوری در خدمات شما منجر شود. روابط خود را با مشتریان تقویت کنید تا شبکه بزرگی از منابع داشته باشید. از خرد جمعی کمک بگیرید مشتریان منبعی باارزش و رایگان از اطلاعات هستند پس آنها را از دست ندهید. از هر فرصتی برای ایجاد شبکه ای ارتباطی از کارمندان مورد اعتماد با مشتریان و گسترش آن استفاده کنید. با چنین دیدی که مشتری در مرکز آن قرار دارد کسب و کار شما پیشرفت می کند و نقش موثرتری در بازار خواهد داشت.

M:A بازدید : 225 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

 

صداقت
 و ثروت و اعتبار

 

شما می توانید هر چیزی را که می خواهید در زندگی خود بدست آورید اگر به دیگران به اندازه کافی از آن چیزی که می خواهند بدهید! اگر چیز با ارزشی ارائه نکنید چیز با ارزشی هم بدست نخواهید آورد. سبک معامله شما تمول شما را تعیین می کند.

نحوه معامله و برخورد با مردم میزان موفقیت مالی شما را مشخص می کند. هیچ کار دیگری بیش از این بر درآمد شما تاثیر نخواهد گذاشت. ال. رون هوبارد 4 نوع مبادله ارزش مشخص کرده است.

 

1. گروهی را در نظر بگیرید که پول می گیرند ولی هیچ چیز تحویل نمی دهند. این روش همان کلاهبرداری است. - ال. رن هوبارد

مثال هایی برای این نوع دسته می توان نام برد به این شرح:

- شما به عنوان پیش پرداخت 1000 دلار به شرکتی می پردازید تا در آینده یک اتومبیل به شما تحویل دهد اما این شرکت اعلام ورشکستگی می کند و شما هیچ خسارتی دریافت نمی کنید. (بر اساس قوانین آمریکا)

- یک لوله کش لوله منزل شما را شل می کند و نشتی را به شما نشان می دهد و سپس آنرا برای شما تعمیر می کند و 159 دلار از شما بابت دستمزد دریافت می کند.

- بعضی افراد در اداره شما از زیر کار در می روند. برای کار کردن کلی بهانه جویی می کنند، رئیس خود را سردرگم می کنند، کار خاصی انجام نمی دهند و آخر ماه حقوق خود را تمام و کمال دریافت می کنند.

 

2. دومین نوع تحویل مشکل دار است. برای یک سفارش تعدادی یا کلی پولی پرداخت می شود و فقط قسمتی از آن تحویل مشتری می شود یا کالایی معیوب به مشتری تحویل داده می شود. - ال. رون هوبارد

مثال ها:

- غرفه ای در یک نمایشگاه تجاری یا بازار به شما بقایای یک گاو دو سر را به عنوان کالایی با ارزش عرضه می کند اما در حقیقت اسکلت هایی عجیب به شما نشان داده اند.

- به یک آژانس مسافرتی برای یک تور 99 دلار می پردازید و در نهایت از هتلی بد بو و کثیف سر در می آورید.

- یک کارمند به جای اینکه کار کند روزنامه می خواند، در اینترنت به گشت و گذار می پردازد، با تلفن وقت تلف می کند. در حالیکه برای زمانیکه آنجا حضور دارد پول می گیرد.

 

3. نوع سوم به عنوان تجارت قانونی و منصفانه شناخته می شود. در این نوع معامله سفارش و پول دریافت شده و کالا و خدمات دقیقا به همان شکلی که در خواست شده ارائه می گردد. - ال. رن هوبارد

بیشتر کسب وکار های موفق از این روش استفاده می کنند

- برای دو عدد تخم مرغ تازه پول می پردازید سپس دو عدد تخم مرغ تازه دریافت می کنید.

- کارمندی استخدام می کنید که به ازای هر ساعت کارش 10 دلار دستمزد می گیرد و کارمند شما پس از 40 ساعت کار 400 دلار دستمزد می گیرد.

- برای قبض برق خود پول می پردازید و از الکتریسیته استفاده می کنید.

 

4. نوع چهارم کمتر معمول است و می توان به آن معامله در فراوانی گفت. در این نوع معامله شما چیزی رایگان دریافت نمی کنید ولی به ازای پولی که می پردازید کالا و خدمات بیشتری دریافت می کنید. این روش هنوز هم در دنیای کسب و کار جدید است و می توان از آن برای موفقیتی فوق العاده بهره برد. ال. رن هوبارد

کسب و کار ها و افرادی که از این روش بهره می برند در حالیکه رقبا اوضاع خوبی ندارند پیشرفت می کنند و کار خود را توسعه می دهند.

- شما به یک نقاش پول می دهید تا یک تابلوی نقاشی برای شما بکشد و او علاوه بر اینکه نقاشی شما را آماده می کند بدون اینکه پول اضافی از شما بگیرد آنرا قاب هم می گیرد.

- شما به  یک گروه سرمایه گذاری املاک پول می دهید و آنها 12 درصد سود سالیانه را تضمین می کنند اما 15  درصد سود نصیب شما می شود.

- کارمند شما فقط کار خود را انجام نمی دهد بلکه کارمند جدید را هم آموزش می دهد و بدون چشم داشتی تجربیات خود را در اختیار او قرار می دهد او وقتی که کارمند دیگر بیمار است کار هایش را انجام می دهد و موقتا مسئولیت های او را هم قبول می کند بدون اینکه پول بیشتری در خواست کند.

کارمندانی که بیشتر از آنچه دریافت می کنند خدمت می کنند ترفیع می گیرند، پاداش می گیرند مزایای بیشتر و بسیاری چیز های دیگر نصیبشان می شود. و همینطور امنیت شغلی آنها بسیار بالاتر از دیگر کارمندان است.

کسب و کار هایی که با سخاوت با مشتری رفتار می کنند بیشترین مشتری را خواهند داشت و سرمایه گذاران تمایل زیادی به سرمایه گذاری روی چنین کسب و کاری خواهند داشت. چون وفاداری مشتریان تضمین شده است.

با اولین نگاه به نظر می رسد که اگر بیش از انتظار مشتری به او کالا و خدمات بدهیم ضرر خواهیم کرد. اما در حقیقت شما برای شناساندن و مطرح کردن خود در بازار تلاش کرده اید. و به کسب و کار خود ارزش بیشتری افزوده اید بدون اینکه برای تبلیغات خرج کرده باشید.

بلاخره شما سر تر از همه خواهید بود و مردم می خواهند با شما کار کنند چون در صدر قرار دارید. و شرکت شما در رقابت برتر از همه خواهد بود. شهرتی پیدا می کنید که بیش از انتظار شماست و بسیار بیش از سودی که از آن چشم  پوشی کرده اید بدست خواهید آورد.

بنابراین به جای اینکه سعی کنید پول بیشتری بدست بیاورید سعی کنید ارزش بیشتری ارائه نمایید و این را سبک کار خود قرار دهید و ببینید چه رخ می دهد!

M:A بازدید : 276 دوشنبه 12 فروردین 1392 نظرات (0)

یک راهنما برای مدیران تا با گروه ها به بهترین شکل کار کنند.

 

رهبران گروه ها، مدیران و سرپرستان معمولا علاقه زیادی به تشکیل گروه ها دارند.

هر کسی نیاز های انگیزشی و احساسی خاص خود را دارد. و شدت و فوریت این نیاز ها هم از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. هر چه فردی در یک گروه راحت تر باشد نشان دهنده این است که چه مقدار از نیاز های او برآورده شده است. و این آرامش و راحتی او در گروه مستقیما به کارایی او باز می گردد.

وقتی که نیاز های کارمندان نسبتاً خوب برآورده شود، آنها احساس راحتی بیشتری در گروه دارند و کل گروه هم بهتر و با آرامش و کارایی بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد و جمعی دوستانه حکمفرما خواهد بود.

وقتی که نیاز های کارمندان به سختی برآورده شود یا اصلاً برآورده نشود، همه افراد گروه "خارج بازی می کنند" و به خاطر نارضایتی جمعی که وجود دارد کارایی بسیار پایین خواهد آمد. خارج بازی کردن از فردی به فرد و موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است. اما آنچه مسلم است خارج بازی کردن افراد نشانه ای از برآروده نشدن نیاز هایی است که یا برآورده نشده اند یا به درستی رفع نگردیده اند.

 

در اینجا لیستی از بنیادی ترین نیاز های افراد در فعالیت های گروهی بیان شده اند. شاید با دانستن آنها بتوانید بهتر گروه خود را رهبری کنید.

 

افراد در گروه نیاز به سهم خود از قدرت دارند

قدرت همان احساسی است که به ما نشان می دهد می توانیم سرنوشت خود را تحت کنترل در آوریم. به قولی وقتی قدرت داری می توانی بگویی چه اتفاقی خواهد افتاد.

اگر نیاز به قدرت برآورده نشود ممکن است افراد گروه به این شکل خارج بازی کنند:

  • عقب نشینی کنند

  • منفعل و پرخاشگر شوند

  • سرکش و متمرد شوند

  • رفتاری خصومت آمیز از خود نشان دهند

 

رهبران می توانند به افراد گروه احساس قدرت را به این اشکال هدیه بدهند:

  • گزینه هایی برای آنها در نظر بگیرند تا حق انتخاب داشته باشند.

  • برخی مسئولیت های خود را به آنها بسپارند این مسئولیت ها می توانند به وظایف مختلف و متنوعی مربوط باشند.

  • وظایف اعضای گروه در موقعیت های مختلف را برای آنها شفاف و واضح مشخص نمایید.

  • با همه با احترام صحبت کنند.

 

افراد در گروه نیاز به احساس تعلق دارند

افراد در هر گروهی نیاز دارند خواسته شوند! این احساس در در میزان مشارکت آنها تاثیر زیادی دارد.

اگر نیاز آنها به خواسته شدن برآورده نشود ممکن است به این شکل واکنش نشان دهند:

  • احساس قصور و خطا کاری به آنها دست خواهد داد.

  • احساس بی ارزش بودن به آنها دست خواهد داد.

  • احساس تنهایی خواهند کرد.

  • اعتماد به نفس آنها پایین خواهد آمد.

  • احساس سرخوردگی خواهند کرد.

  • وقت خود را به لودگی و رویا پردازی می گذارنند و به کار خود اهمیتی نمی دهند و کار ها را با بی دقتی انجام می دهند.

  • افراد گروه را آزار می دهند یا آنها را اغفال می کنند یا با آنها دعوا می کنند.

  • رفتار افراد سرخوش و بشاش را از خود نشان می دهند و در این کار زیاده روی می کنند.

رهبران می توانند احساس تعلق به گروه را به این صورت تقویت کنند:

  • قابلیت ها و استعداد های منحصر به فرد هر کسی را به او یاد آوری نمایید.

  • محیطی امن از نطر روحی و احساسی فراهم کنید.

  • اراده خود را برای حمایت از تک تک افراد گروه ثابت کنند.

 

افراد در گروه ها نیاز به احساس کفایت دارند

افراد یک گروه باید احساس کنند آنچه را انجام می دهند می فهمند و کار آنها برای دیگران اهمیت دارد. اگر افراد احساس کنند بی مصرف و بی کفایت هستند یا از زحماتشان قدر دانی نمی شود ممکن است:

  • انگیزه خود را از دست بدهند

  • احساس ضعف کنند و خود را فردی نا کارآمد شمارند.

  • شروع به لاف زنی و یاوه گویی کنند تا این کمبود ها را جبران کنند.

  • به صورتی نا مناسب شروع به رئیس بازی و حکمفرمایی کنند.

  • رفتار هایی برای جلب توجه بیشتر از خود به نمایش می گذارند

  • مرتب به دنبال بهانه می گردند.

رهبران می توانند احساس کفایت بیشتری در افراد یک گروه ایجاد کنند به این ترتیب:

  • با تمرکز روی نتایج نهایی تمرکز روی فرایند را متعادل کنید.

  • دستاورد های بهبود یافته را شناسایی کنید.

  • ایده ها و طرح های اصل را شناسایی کنید.

  • مشارکت های گروهی و دستاورد های خودساخته آنها را مورد حمایت قرار دهید.

 

افراد در یک گروه نیاز به آزادی دارند

افراد در گروه به احساس آزادی و احساس آزادی انتخاب نیاز دارند. این واقعیتی است که بسیاری از مدیران از غافل هستند و از دادن آزادی به افراد خود داری می کند و در نتیجه راندمان کل گروه را کاهش می دهند.

 اگر افراد گروه احساس کنند خیلی محدود شده اند آنگاه ممکن است:

  • از انجام بسیاری از کار هایی که می تواند برای سیستم مفید باشد عقب نشینی کنند.

  • نسبت به انجام کار ها بی میل شوند.

  • بی اعتنا شوند.

  • در برابر سرپرستان و مدیران خود به شدت بایستند

  • به روش های مختلف سرپرست خود را دور بزنند.

رهبران می توانند به اعضای گروه خود کمک کنند احساس آزادی بیشتری داشته باشند به این ترتیب:

  • از خود مختاری همراه با مسئولیت پذیری پشتیبانی کنید.

  • از خلاقیت و نوع آوری پشتیبانی نمایید.

 

افراد در یک گروه نیاز به سرگرمی دارند

هر کسی حتی مدیران، سرپرستان و هر یک از اعضای گروه نیاز به سرگرمی و تخلیه روانی دارند. اگر آنها در تله محیطی کسالت آور، خسته کننده یا سرکوب گر بیفتند چنین واکنشی خواهند داشت:

  • خستگی خود را نمایان خواهند کرد

  • احساس نا کامی می کنند

  • خود را با افکار پوچ مشغول می کنند.

  • سعی می کنند سرپرستان خود را برای کار نکردن و شانه خالی کردن از زیر وظایف بازی دهند و گاه او را هدایت خواهند کرد.

  • به دشمنی با چنین سیستمی خواهند پرداخت.

رهبران گروه می توانند به این روش ها محیطی سرگرم کننده و دوست داشتنی برای اعضای گروه خود فراهم کنند:

  • شوخ طبع باشند.

  • فرصت هایی برای بازی و سرگرمی فراهم کنند.

  • دوره های آموزشی برگزار نمایند یا کار های ابتکاری جالب برای سرگرمی اعضا انجام دهند.

  • اندیشمندانه رقابت های سالم و سرگرم کننده برگزار کنند.

 

قدرت گروه ها را مهار کنید

اگر اعضای گروه با یکدیگر و زیر نظر رهبری که به نیاز های آنها و فرایند مدیریتی گروه آگاه است کار کنند، در این صورت گروهی هم مولد خواهیم داشت که نتیجه کار آنها رضایت بخش و دلنشین خواهد بود. وقتی که رهبر بتواند برای برآورده کردن نیاز های گروه پیش دستی کند و برای رفاه آنان برنامه ریزی کند آنگاه با احتمال قریب به یقین افرادش هم افزایی واقعی را پدیدار خواهند کرد. و این هم افزایی است که برایند آن از مجموع تلاش تک تک افراد بیشتر خواهد بود و افراد در این گروه  قدرتمند و مولد عمل خواهند کرد.

تبلیغات

تعداد صفحات : 15

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 188
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 959
  • بازدید ماه : 959
  • بازدید سال : 76,817
  • بازدید کلی : 747,773
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز