loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 238 دوشنبه 14 اسفند 1391 نظرات (0)

 

در صنعت عکاسی ، تغییرات وپیشرفت هایی که در چند سال گذشته صورت گرفته ، بیشتر از تغییرات 100 سال گذشته بوده است .

 

کل فرایند عکاسی ، در میانه ی تغییرات وسیع و دائمی است – تصویرسازی دیجیتال پادشاه خواهد شد ! قدیمی ها (نظیر من ) ، که با دوربین های فیلمی تماما دستی بزرگ شده اند ، اکنون خودشان را در حال بازی در همان جعبه ی شن بازی ، همراه با کسانی که اولین دوربین شان را همراه با کسانی که اولین دوربین شان را تنها 6 ماه قبل خریده اند احساس می کنند.

 

ماه ها و سال های پیش رو ، برای من بسیار هیجان انگیز خواهند بود . با تمام این تکنولوژی جدید و سرعت فزاینده اش ، تولید ، ذخیره سازی و ارایه ی تصاویر دیجیتال حتی بسیار سریع تر ، راحت تر و ارزان تر از این خواهد شد . من باید یک تاجر پست باشم که هر تکنولوژی ای را که نوید افزایش کیفیت روند کاری و عکس هایم را می دهد رد کنم.

 

در بازار کنونی می تئانید گستره ی وسیعی از دوربین های دیجیتال و تجهیزات مربوطه را بیابید . این دوربین ها دارای نمایش گری هستند که می توان خوب و بد بودن نور وترکیب بندی تصویر را درون آن فورا بررسی کرد .

 

ضمنا این دوربین ها ، خوشنودی فوری را هم به همراه دارند : تقریبا در چند ثانیه در حین میهمانی جشن تولد فرزندتان می توانید عکس ها را به کامپیوتر منتقل کرده و آن ها را چاپ کنید – حتی قبل از این که والدین اولین بچه برای بردن فرزندشان بیایند . و سپس آن ها را در حالی به بیرون خانه روانه کنید که هر کدام ، یک عکس رنگی مراسم را در دست دارند .

 

کسانی که با فیلم عکاسی می کنند اگر نگوییم چند هفته ، حداقل باید چند روزی را صبر کنند تا آن عکس های یادگاری را به دست همه برسانند . آن ها باید دو بار به نزد چاپ کننده ی عکس بروند ، یک بار برای تحویل دادن فیلم ویک بار برای تحویل گرفتن عکس های چاپ شده (این غیر از خرید فیلم در اولین مکان است). و تازه یکی دو روز بعد برای سفارش دادن چاپ های اضافی باید دوباره برگردند .

 

آیا تعجب دارد که از سال 2002 فروش دوربین های فیلمی از دوربین های دیجیتال کمتر شده است ؟ آیا دوربین های دیجیتال نقاط ضعفی هم دارند ؟ هم اکنون ، مکانیزم بسیاری از دوربین های دیجیتال غیرSLR ، امکان شاتر زمان واقعی (یعنی بدون تاخیر) را به آن ها نمی دهد . این تاخیر در ثبت عکس واقعی باعث می شود که گرفتن یا نگرفتن عکس مورد نظر دچار ابهام شود .

 

بیشتر دوربین های دیجیتال غیر SLR، حتی زمانی که از بازترین دیافراگم آن ها استفاده کنیم ، عمق میدان بسیار زیادی ایجاد می کنند . ایجاد جلوه ی حرکت زوم در سرعت های شاتر پایین با این دوربین های دیجیتال غیر ممکن است زیرا این دوربین های دیجیتال با لنزهای زوم امکان زوم دستی را به شما نمی دهند – شما باید یک دکمه را فشار دهید و نگه دارید ومنتظر دوربین باشید که به فاصله ی کانونی مورد نظر برسید.

 

همان طور که قبلا هم گفته ام ، من زیاد طرفدار نشستن پشت کامپیوتر و کار کردن بر روی تصاویر نیستم . هنوز هم دوست دارم که پشت دوربین باشم و تلاش خود را برای کار کردن ، آن جا بکار ببرم : درون دوربین . من نگران این هستم که عکاسان مبتدی امروزی ، که از دوربین دیجیتال خود به رضایت فوری رسیده اند با وعده ی نرم افزارهای ویرایش تصویر که می گویند " اگر مشکلی است ایرادی ندارد ، می توان آن را رفع کرد" گول بخورند .

 

معنی این حرف این است که فقط عکس بگیر ، نگران هیچچیز نباش و سپس وقتی تصاویر را روی کامپیوتر منتقل کردید ، می توانید آن جا مشکلات عکس را بر طرف کنید . نور ساعات طلایی را در عکسی که در سر ظهر گرفته اید می خواهید ؟ مشکلی نیست ، می توانید رنگ های مورد نظر را در کامپیوتر اضافه کنید و چه کسی اهمیت می دهد که سایه های نور ساعت طلایی وجود ندارد ؟

 

می خواهید یک عکس کلوزآپ را بدون تجهیزات ماکرو بگیرید ؟ اشکالی ندارد ، می توانید در کامپیوتر با برش دادن سوژه را نزدیک کنید .

 

مانند هر فعالیت دیگری ، عکاسی باید لذت بخش و چالشی باشد . پاداش روبرو شدن با چالش های عکاسی برخورداری از لذت های آن است و نهایتا ، عکاسی که می داند وقتی پشت دوربین کار میکند ؛ چه اتفاقی دارد می افتد ، بیشترین منفعت را از پیشرفت های تکنولوژیکی سریع امروز خواهد برد .

 

ضمنا عیبی نیست که بدانیم پیاده سازی یک ایده یا مفهوم به کامپیوتر و نرم افزار های تصویر سازی نیاز دارد این نه تنها مجددا تمام فرایند عکاسی پشت دوربین را لذت بخش می سازد ، هر که می تواند دنیای بصری جدیدی از جذابیت های ممکن را پیش چشم شما باز کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط gWTQMGHaZJuC در تاریخ 1392/04/26 و 22:49 دقیقه ارسال شده است

Keep these arieclts coming as they've opened many new doors for me.


کد امنیتی رفرش
تبلیغات
درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 78
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 268
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 436
  • باردید دیروز : 188
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,355
  • بازدید ماه : 1,355
  • بازدید سال : 77,213
  • بازدید کلی : 748,169
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز