loading...
آموزش ها
تبلیغات ویزه
        sms.mida-co.ir



       
       
M:A بازدید : 181 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

5 راه از
 دست دادن مشتری

بدون مشتری ما در هیچ کسب و کاری جایگاهی نداریم. و بسیاری از فروشندگان ندانسته به یکی از روش هایی که به آن اشاره خواهیم کرد مشتری را از خود می رانند که باعث شگفتی است. بعضی مواقع درک اینکه چه عواملی باعث رونق یک کسب و کار می شود کمک بزرگی برای سرپا نگه داشتن آن است و همینطور خواهید دانست چه کار هایی را در زمان سرمایه گذاری باید انجام داد و چه کار هایی را نباید انجام داد. و اولین عامل در رونق یک کسب وکار مشتری است. در این مقاله 5 راه برای از دست دادن مشتری ارائه شده است که بهتر است آنها را بدانید برای حفظ مشتریان از انجام آنها خود داری کنید.

 

1. قیمت گذاری اشتباه

قبل از هزینه چیزی که باید استراتژی قیمت گذاری مورد توجه قرار گیرد که در آن بازار، کانال توزیع و رقبا اجزا اصلی هستند. با توجه به بازاری که در آن فعالیت می کنید باید سعی کنید  قیمتی مناسب و رقابتی برای کالای خود انتخاب کنید. قیمت های شما باید به روز رسانی شود. قیمت دقیق و رقابتی یکی از عوامل حفظ مشتری است.

 

2. سیستم خدمات مشتریان ضعیف

هر از چند گاهی مشتریانی که غر می زنند و ابراز نارضایتی می کنند پیدا می شوند. این اجتناب ناپذیر است. اصلا مهم نیست چقدر کالای بی عیب و نقصی داشته باشید یا چقدر به ارائه بهترین خدمات به مشتریان متعهد باشید، باز هم مشکل پیش می آید. و شما باید خود را آماده کنید که به بهترین شکل به مشتریان خود خدمات ارائه کنید و محیطی فراهم کنید که بتوانید سخت گیر ترین مشتریان را هم حفظ کنید تا فروش خود را بالا ببرید. و کسب و کار خود را زنده نگه دارید.

 

4.محیط فروش ضعیف

به عنوان یک فروشنده نباید فقط بر مشتری تمرکز کنید بهتر است هر از گاهی به دور و بر فروشگاه خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید تصویر خوبی از فروشگاه شما در دید مشتری باقی خواهد ماند. فروشگاه شما باید تمیز و مرتب باشد نباید مشتری برای پیدا کردن کالای مورد نظر سر درگم شود. به رنگ در و دیوار فروشگاه خود دقت کنید اگر لازم است بد نیست یک روز تعطیل را به نقاشی و تعمیرات اختصاص دهید. ویترین شما باید زیبا باشد و بهترین کالاهای شما در آن وجود داشته باشند. سعی کنید همیشه بوی خوش در محل کسب و کار شما وجود داشته باشد دما مناسب هم یکی از عواملی است که به ماندگاری مشتری کمک می کند.

 

5. نشناختن رقبا

برای یک کسب و کار جدید بسیار مهم است که آنالیز کاملی از رقبا داشته باشد آنگاه با توجه به این دید برای کسب و کار خود برنامه ریزی کند و الویت ها را تعیین کند. همچنین داشتن آگاهی مداوم از وضعیت رقبا می تواند برای بازار یابی، قیمت گذاری، مدیریت و دیگر برنامه ریزی های استراتژیک مفید واقع شود. قبل از اینکه بدانید چقدر می توانید در برابر رقبا عرض اندام کنید و توانایی خود را بسنجید باید رقبای خود را بشناسید.

 

دانش ضعیف درباره محصول

اگر نتوانیم  نیاز های هر مشتری خاص را تشخیص دهیم و با توجه به آن بهترین محصول را برایش فراهم کنیم نمی توانیم فروش خوبی داشته باشیم. همیشه باید در حال آموختن مزایایی محصولات جدید باشید کاتالوگ های آنها را گرفته و مطالعه کنید. اگر می توانید با سازندگان ارتباط بر قرار کنید و از آنها بخواهید مزایای محصول خود را برای شما شرح دهند تا بتوانید مشتری را قانع کنید کالای شما را خریداری کند. با این دانش هنگام خرید هم مناسب ترین محصولات را برای مشتریان خود فراهم می کنید. و ضرر خواب سرمایه شما به پایین ترین سطح ممکن می رسد.

M:A بازدید : 237 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

در دنياي امروز اهمیت یک وب سایت  برای اکثر کسب و کار ها و نقش آن در موفقیت آنها انکار ناپذیر است. افراد زیادی هستند که یک کسب و کار موفق را اداره می کنند و می دانند که باید یک وب سایت اینترنتی داشته باشند تا در قسمتي جديد از بازار يعني دنیای مجازی که روز به روز هم فراگیر تر می شود برای خود جایگاه مناسبی داشته باشند البته لزوم یک وب سایت اینترنتی موثر برای اداره کسب و کاری موفق امری ثابت شده است و من هم نمی خواهم در این باره صحبت کنم بلکه در این مقاله می خواهم درباره شرکت هایی صحبت کنم که در ابتدای راه اندازی یک سایت اینترنتی هستند و می خواهند بدانند که برای راه انداختن یک وب سایت جدید چه باید بکنند آیا باید به سراغ شرکت های ثبت دامنه بروند و یک دومین جدید انتخاب کنند؟ یا به دنبال وب سایتی موفق و شناخته شده باشند و آنرا خریداری کنند؟ آیا خرید یک وب سایت به هزینه آن می ارزد؟ اگر شما هم چنین قصدی دارید بد نیست این مقاله را بخوانید شاید تصمیم خود را عوض کردید!

 

نام دامنه مناسب

هر چند دنیای اینترنت هنوز جوان است ولی دیگر پیدا کردن یک نام دامنه با پسوند مناسب که به خاطر سپردن آن ساده باشد و با کسب و کار شما هم مرتبط باشد تقریباً غیر ممکن شده است. بنابراین اگر بتوانید وب سایتی پیدا کنید که نام دامنه مناسب، کوتاه و مرتبط با کسب و کار شما داشته باشد فرصت هاي جديدي برای کسب و کار خود فراهم کرده اید. در انتخاب نام دامنه به یاد داشته باشید نامی انتخاب کنید که ساده و روان باشد و بخاطر سپردن آن هم آسان باشد. اگر نام دامنه شما بلند باشد يا بخاطر آوردن آن سخت باشد به راحتي قسمت زيادي از مشتريان خود را از دست مي دهيد چون آنها يا آدرس اينترنتي شما را فراموش مي كنند يا آنقدر خود را اذيت نخواهند كرد كه يك نام دامنه عجيب و غريب را به خاطر بسپارند. حتي هنگامي كه در نتايج موتور هاي جستجو به دنبال شما بگردند ممكن است به اشتباه وارد وب سايت ديگري شوند چون فقط آن وب سايت نام دامنه كوتاه تر و اصيل تري دارد و به مشتري شما نصيب شركت رغيب شود.

 

اضافه شدن در موتور های جستجو

برای اینکه وب سایت شما سود آور باشد باید بتواند مشتریان جدیدی جذب کند و بهترین جا برای جذب مخاطب جدید جایی نیست جز موتور های جستجو. و برای اینکه موقعیت وب سایت خود را در موتور های جستجو به حدی قابل قبول برسانید زمان و هزینه زیادی لازم دارید و هر چه بخواهید در زمان کمتری موقعیت و ترافیک وب سایت خود را ارتقا دهید باید پول بیشتری خرج کنید. مثلاً گوگل که بزرگترین موتور جستجو در اینترنت است به این زودی ها وب سایت شما را در لیست خود اضافه نخواهد کرد و باید لینک وب سایت خود را در صفحات مختلف و در وب سایت ها و وبلاگ های متعدد اضافه کنید. در این صورت باز هم بین 40 روز تا 3 ماه زمان لازم است تا وب سایت شما را در لیست خود اضافه نماید و این تازه ابتدای راه است چون اگر تلاش زیادی داشته باشید و مرتب محتویات وب سایت خود را به روز رسانی کنید و وب سایت شما به اندازه کافی مفید باشد  و به اندازه لازم تبليغات كنيد، باز هم دو تا 4 سال طول می کشد تا به رتبه مناسبی در نتایج جستجو دست یابید و حتی ثبت وب سایت شما در بعضی از دایرکتوری ها و موتور های جستجو بیش از این طول می کشد و بعضی از آنها در صورتی که رتبه مناسبی در گوگل نداشته باشید شما را در لیست خود اضافه نمی کنند تا به ترافیک مناسب دست پیدا کنید. بنابراین اگر کسب و کار شما رونق مناسبی دارد بهتر است یک وب سایت حاضر و آماده را خریداری نمایید  و آن را بهینه سازی نمایید تا بازار های جدید را از دست ندهید. به این روش شما چند قدم از رقبا جلوتر هستید.

 

سابقه

شما می توانید به راحتی تاریخ به ثبت رسیدن و فعال بودن یک وب سایت را دریابید و برای این منظور احتیاج به تخصص زیادی ندارید یکی از معیار هایی که موتور های جستجو و سیستم های رده بندی برای ارزیابی وب سایت ها  از آن استفاده می کنند عمر این وب سایت و زمان فعال بودن آن است. علت اینکه آنها به سابقه یک وب سایت اهمیت می دهند این است که روزانه تعداد زیادی وب سایت در حال ثبت شدن است و فقط تعداد کمی از آنها فعال باقی می مانند و اکثراً بعد از یک یا دو سال دومین خود را تمدید نمی کنند یا اگر هم تمدید می کنند غیر فعال هستند و دومینی که سال هاست فعال است یعنی می خواهد به این روند ادامه دهد و اعتبار بیشتری نزد موتور هاي جستجو دارد دیگر اینکه وب سایتی که سابقه بیشتری دارد فرصت بیشتری برای محبوبیت و معروفیت در ذهن مخاطبان داشته است. بنابراین اگر بتوانید وب سایتی خریداری کنید که چندین سال سابقه فعالیت موفق داشته است در رده بندی بین رقبای خود جایگاه مناسبی خواهید داشت.

 

اعتبار

یک وب سایت اینترنتی باید در ذهن مخاطبان هم به اندازه کافی اعتبار داشته باشد اگر بتوانید وب سایتی را خریداری کنید که در ذهن مخاطبان خود خاطره خوبی ثبت کرده است و کاربران برای نام آن ارزش قائل باشند سود زیادی نصیب شما و کسب و کارتان خواهد شد یک وب سایت معتبر نه فقط از طریق موتور های جستجو بلکه به صورت مستقیم (وارد کردن آدرس در مرورگر اینترنتی) هم  ترافیک مناسبی دارد. ترافیکی که از موتور های جستجو دریافت می کنید در یک وب سایت معتبر زیر 50 درصد است و بیشتر ترافیک وب سایتی که کاربرانش به آن علاقه و اعتماد دارند به صورت مستقیم است. چون کاربران آدرس یک وب سایت خوب را به ذهن می سپارند یا آنرا در لیست آدرس ها مورد علاقه مرورگر خود اضافه می کنند و درصد کمی هم از طریق وب سایت هایی است که به شما لینک داده اند وارد سایت شما می شوند. برای اینکه اعتبار یک وب سایت را مورد بررسی قرار دهید علاوه بر آنچه گفتیم می توانید به نکات ظاهری و عملكرد آنها هم توجه داشته باشید مثلاً اگر وب سایتی قوانین کپی رایت را رعایت می کند پس اعتبار بالایی دارد یا اگر طراحی آن ساده و حرفه ای باشد ارزش زیادی دارد بعضی از صاحبان وب سایت ها صفحات خود را با ویترین دکان خرازی اشتباه می گیرند و آنقدر در به کارگیری ترفند های تکراری و مزاحم زیاده روی می کنند که هم کاربر را گیج و خسته می کنند و هم صفحات وب سایتشان خیلی دیر لود می شود. چنین وب سایتی مشخص است که توسط افراد حرفه ای اداره نمی شود. يك طراحي حرفه اي فقط به سادگي در كمترين زمان ممكن كاربر را به سمت مقصد راهنمايي مي كند بدون اينكه وقت او را تلف كند. بنابراین اگر می خواهید یک وب سایت اینترنتی خریداری کنید باید به اعتبار آن هم توجه کافی داشته باشید. چون وب سایت شما بیانگر وجه کسب و کار شما خواهد بود

 

ترافیک

همه مطالبی که تا به حال درباره آن صحبت کردیم در میزان ترافیک یک وب سایت نقش دارد و در نهایت آنچه برای تعیین ارزش و درآمد زایی یک وب سایت بیشترین تاثیر را دارد ترافیک آن وب سایت است. برای تخمین ترافیک یک وب سایت می توانید رانکینگ آن وب سایت را در موتور های جستجو و آلکسا بررسی کنید. اعدادی که بدست می آورید خیلی دقیق نیستند ولی به این روش با درصدی خطا می توان تعداد بازدید کنندگان یک وب سایت را تخمین زد. خوب بد نیست بدانید مشتریان شما این آمار را چک می کنند. و به این اعداد و ارقام اهمیت می دهند حال اگر یک وب سایت جدید راه اندازی کنید و سعی کنید همه کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و هزینه زیادی هم برای تبلیغات صرف کنید باز هم یکی دو سال وقت لازم دارید تا به ترافیک مناسبی دست پیدا کنید که از دید مشتریان شما قابل قبول باشد.

 

قیمت مناسب

حقیقتی وجود دارد و آن اینست که اکثر صاحبان وب سایت های ایرانی درآمد مناسبی ندارند و بسیاری از آنها پس از مدتی دست از کار می کشند چون آن انتظاری را که داشتند برآورده نشده است بنابراین با کمی جستجو و چانه زدن به راحتی می توانید وب سایت مورد نظر خود را به قیمت مناسب خریداری کنید. گاه بعضي از آنها فقط راضي هستند پولي را كه خرج كرده اند و گاه كمتر دريافت كنند و بدون دريافت هيچ سودي سايت خود را در اختيار شما قرار دهند. تنها كاري كه بايد بكنيد شناسايي چنين وب سايت هايي و ارتباط با مدير آن وب سايت از طريق ايميل است.

 

چکیده

با توجه به آنچه گفته شد واضح است که خرید یک وب سایت اینترنتی می تواند سود ده باشد و به این وسیله در زمان و هزینه ها صرفه جویی می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که قبل از خرید یک وب سایت باید به اندازه کافی تحقیق کرد و سایتی معتبر و محبوب یافت. نکته دیگر اینکه باید حتماً با صاحب وب سایت و شرکت ارائه دهنده فضا و دومین هم قرار داد جدیدی ببندید تا از نظر قانونی مشکلی برای شما پیش نیاید و محکوم به هک کردن آن وب سایت نشوید.

پس از اینکه وب سایت مورد نظر خود را خریداری کردید تازه کار شما شروع می شود درست است فراهم کردن ترافیک مناسب برای یک وب سایت نیاز به تلاش فراوان دارد ولی نگه داشتن یک وب سایت در موقعيت مناسب هم کاری ساده نیست و تلاش زیادی می طلبد. گذشته از این باید اطلاعات امنیتی خود را بالا ببرید یا از یک متخصص امنیت در اینترنت کمک بگیرید در غیر اینصورت ممکن است وب سایت شما هک شود، تبدیل به منبعی برای بد افزار و ویروس گردد، یا اطلاعات محرمانه شما سرقت شود. خوب خیلی هم نترسید دنیای مجازی آنقدر هم ترسناک نیست يا به عبارت ديگر شما فرصت کافی دارید تا برای مشکلاتتان راه حل مناسب پیدا کنید بهترین کار این است که از شرکت هایی که خدمات کاملی برای طراحی وب سایت ارائه می دهند و در عین حال در برابر تهدیدات امنیتی هم پشتیبانی و ضمانت لازم را دارند استفاده کنید. بد نیست بدانید هزینه همه این کار ها از هزینه استخدام یک متخصص امنیت اینترنت به مراتب کمتر است.

M:A بازدید : 602 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

تصور كنيد كه آدرس يك سايت اينترنتي را در مرورگر خود وارد مي كنيد ولي با صفحه اي مواجه مي شويد كه به شما پيغام مي دهد وب سايت مورد نظر پيدا نشد، چه احساسي نسبت به آن پيدا مي كنيد به خصوص اگر اين مشكل بار ها تكرار شود. حال اگر اين وب سايت متعلق به شما باشد چه؟ اگر شما مدير يك وب سايت اينترنتي هستيد احتمالاً تاكنون با مشكل در دسترس نبودن سرور سايت خود برخورد كرده ايد. سرور يك وب سايت اينترنتي بايد به صورت 24 ساعته سرويس دهي كند ولي گاه شرايطي پيش مي آيد كه سرور وب سايت شما با مشكلاتي مواجه مي شود و پاسخگوي كاربران نيست. خوب اين مشكلات در دنياي اينترنت كه امنيت و پايداري هميشه در حال تهديد است امري طبيعي است ولي اگر زياد تكرار شود سبب متضرر شدن صاحب يا مدير آن وب سايت مي شود حال سوال اينجاست كه اين از كار افتادن هاي سرور تا چه ميزان قابل قبول است و چگونه مي توان از بروز اين شرايط آگاه شد؟

خوب اين بستگي به شما دارد كه چقدر پول خرج كنيد و در انتخاب يك هاست مناسب چقدر تحقيق كنيد اما اگر يك سرور مناسب با قيمت نه چندان بالا انتخاب كرده باشيد احتمالاً  2 الي 3 بار در سال آن هم هر بار حداكثر به مدت نيم ساعت سرور شما از كار خواهد افتاد ولي اگر در انتخاب سرور به اندازه كافي دقت نكنيد و هاستي با كيفيت پايين نصيب شما شود احتمالاً هر ماه اين مشكل را خواهيد داشت. اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه ممكن است شما هيچوقت متوجه اين از كار افتادن ها نشويد يا فقط موارد كمي از آنها را متوجه شويد. و حال آنكه اين از كار افتادن ها سبب از دست دادن بازديد كنندگان وب سايت مذكور خواهد شد و اعتبار آن را تحت تأثير قرار مي دهد. اين از كار افتادن ها در جايگاه وب سايت شما در موتورهاي جستجو هم تأثير منفي مي گذارد. بنابراين براي يك مدير وب سايت بسيار مهم است كه از وضعيت سرور وب سايت خود حتي زمانيكه در خواب است باخبر باشد. اولين روش استفاده از نرم افزارهاي آمارگيري است كه چنين قابليتي هم داشته باشند. كه اين روش هم از نظر فني پيچيدگي هاي خاص خود را دارد و هم گاه احتياج به هزينه هاي اضافي دارد. اما روش ديگري هم هست كه استفاده از آن هم بسيار ساده تر است و معمولاً هم احتياج به پرداخت هزينه اضافي ندارد. مگر اينكه از شرايط خاص اين خدمات استفاده كنيد. در اين روش شما در يك وب سايت مانند siteuptime  ثبت نام مي كنيد و آدرس وب سايت خود را در فرمي كه در اختيار شما قرار مي گيرد همراه با يك سري اطلاعات خواسته شده وارد مي كنيد به اين روش در صورت بروز مشكل در وب سايت شما  آمار از كار افتادن هاي سرور وب سايت خود را در ايميلتان دريافت خواهيد كرد. هر چند اين روش رايگان است ولي اين آمارگيري هر يك ساعت يكبار انجام مي گيرد و اگر مي خواهيد آمار دقيقتري داشته باشيد بايد هزينه آنرا پرداخت كنيد.

خوب حال فرض كنيد همه اين كار ها را انجام داديد و متوجه شديد سرور وب سايت شما كيفيت مناسبي ندارد و تعداد از كار افتادن هاي آن زياد است. به خصوص اگر اين از كار افتادن ها در زمان هاي اوج ترافيك باشد. در اين صورت چه بايد كرد؟ خوب واضح است بايد با ارائه دهنده خدمات هاستينگ خود تماس بگيريد و از آنها توضيح بخواهيد و در صورتيكه راه حل مناسبي ارائه ندادند يا مشكل شما را بر طرف نكردند بايد نسبت به تعويض هاست خود اقدام نماييد. بهتر است قرار دادي داشته باشيد و در قرار داد خود حداكثر زمان از كار افتادن سرور را مشخص كنيد. به طوريكه اگر شركت ارائه دهنده خدمات هاستينگ به تعهدات خود عمل نكرد خسارت شما را تقبل كند.

M:A بازدید : 177 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)

در اين مقاله مي خواهم درباره پودكست ( Podcast ) و اينكه چرا اينقدر رواج پيدا كرده است توضيحاتي ارائه دهم. و از قابليت هاي آن صحبت كنم.

قبل از هر چيزي بايد بگويم اگر يك MP3 Player يا يك موبايل با قابليت پخش فايل هاي MP3  داريد و مي خواهيد به آخرين ترانه هاي روز يا مطالب مورد علاقه خود و با انتخاب خود گوش دهيد پودكست همان چيزي است كه لازم داريد.

خوب فرض كنيد كه از خواب بيدار شده ايد و متوجه مي شويد ترانه هاي جديد به طور خودكار آماده اجرا هستند و مي توانيد MP3 Player خود را برداريد و در حاليكه به ترانه هاي جديد گوش مي دهيد نرمش صحبگاهي را انجام مي دهيد يا در مسير محل كار رانندگي كنيد و از MP3 Player اتومبيل خود به مقاله كتاب يا ترانه مورد مورد علاقه تان گوش دهيد اين همان كاري است كه پودكست براي شما انجام مي دهد.

پودكست را هر كسي مي تواند با هزينه كمي راه اندازي كند يا به عبارت ديگر مي تواند يك راديو اينترنتي راه بيندازد و تنها چيزي كه لازم است يك كامپيوتر، يك ميكروفن و اينترنت است.

وقتي كه من اولين بار درباره پودكست شنيدم فكر كردم خوب اين هم يك راديو است و برتري خاصي ندارد. ولي وقتي بيشتر درباره آن تحقيق كردم و كمي در اينترنت جستجو كردم تعداد زيادي پودكست جديد پيدا كردم. و از اينهمه منابع اصيل، متنوع و جالب كه مي توانستي به آنها گوش فرا دهي و استفاده كني متعجب شده بودم. همينطور حركت بزرگ و جديدي را كه براي به اشتراك گذاري در اينترنت و در ميان ميليون ها موبايل و MP3 Player آغاز شده بود مي توانستم احساس كنم. در گذشته پودكست فقط در اختيار چند شركت محدود بود و طبيعتاً رقابت آنچناني هم وجود نداشت و معمولاً MP3 ها خسته كننده و تكراري بودند ولي امروزه با گسترش اين پديده آنچه را مي خواهيد گوش كنيد مي توانيد انتخاب كنيد. پودكستر ها (كساني كه پودكست را اجرا مي كنند) محدوديتي ندارند. هيچ قالب يا قانوني وجود ندارد. بنابراين تنوع و موضوعات از شمارش خارج شده اند پودكست در حقيقت فرار از راديو هاي پر حرف، از قبل برنامه ريزي شده، در اختيار گروه هاي خاص، خسته كننده و سازماني قديمي است. پودكست داراي هويت و تنوعي است كه راديو هاي سنتي از آن محرومند.

بعضي فكر مي كنند براي گوش دادن به پودكست بايد آيفون يا آيپد داشته باشند ولي حقيقت اينست كه براي اينكار بسياري از MP3 Player ها مناسب ترند.

خوب شايد فكر كنيد در اينترنت فايل هاي صوتي زيادي يافت مي شود اين كه چيزي نيست. اما آنچه كه پود كست را نسبت به همه برجسته مي كند اين است كه حتي وقتي در خواب هستيد فايل هاي شما به صورت خودكار روي كامپيوتر  ذخيره مي شوند. و فقط با فشار يك دكمه در MP3 Player  شما قابل اجرا و آماده گوش دادن است.

جالب است بدانيد اين فناوري از مغز ديويد وينر و آدام كوري تراوش كرده است. آدام مي خواست كه مردم بتوانند به سادگي محتواي صوتي توليد كنند و شنوندگان هم به راحتي آنها را دريافت كنند. و ديويد كسي بود كه اين فناوري را خلق كرد.

بد نيست بدانيد بيشتر پودكست ها رايگان هستند و نيازي نيست براي گوش دادن به برنامه مورد علاقه خود پولي پرداخت كنيد. بيشتر آنها حتي تبليغات بازرگاني ندارند. شما فقط پودكستي را كه درخواست كرده ايد دريافت مي كنيد و مانند ايميل هيچ اسپمي وجود ندارد. خوب اگر شما هم تا كنون اين پديده اينترنتي را آزمايش نكرده ايد بد نيست شروع به جستجو كنيد و پودكست مورد علاقه خود را پيدا كنيد.

تبلیغات

تعداد صفحات : 153

درباره ما
Profile Pic
سلام نیاز به همکار:از دوستانی که در برنامه نویسی یا وبلاگ نویسی سررشته دارند دعوت به همکاری در سایت آموزشها می شود لطفا با ما تماس بکیرید و شماره بگذارید.(در قسمت تماس با ما)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ازکدام بخش بیشتر خوشتان آمد
    خلاصه آمار
    آمار سایت
  • کل مطالب : 610
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 156
  • تعداد اعضا : 91
  • آی پی امروز : 395
  • آی پی دیروز : 83
  • بازدید امروز : 1,755
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,755
  • بازدید ماه : 4,113
  • بازدید سال : 79,971
  • بازدید کلی : 750,927
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    وضعیت آب و هوا

    پیچک

    ديكشنري آنلاين
    نرخ ارز